کد مطلب: 113536
 
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۲
معاون سازمان تنظیم مقررات (رگولاتوری) از رصد وضعیت کیفیت شبکه‌های تلفن همراه در کشور به صورت لحظه‌ای و آنلاین رصد خبر داد و گفت: در شرایط فعلی نرخ غیرقابل قبولی از این شبکه‌ها مشاهده نکردیم.
 
به گزارش ایران خبر، مجید حقی در پاسخ به وجود شکایات از سوی برخی مشترکان تلفن همراه مبنی بر قطع و وصلی‌های مکرر در حین مکالمه با موبایل گفت: موضوع قطعی بین مکالمات نباید از یک رِنج استاندارد بیشتر باشد و در صورتی که این رخداد افزایش پیدا کند، آن را با آنچه در پروانه تعهد اپراتورها مشخص شده است، تطبیق خواهیم داد و مطابق آن اپراتور را جریمه می‌کنیم.
حقی با بیان اینکه هم‌اکنون شبکه اپراتورهای  تلفن همراه در کشور به صورت آنلاین و لحظه‌ای رصد می‌شود،  افزود: در شرایط فعلی مشکلی در رصد و مانیتورینگ این شبکه‌ها مشاهده نشده است و شاهد نرخ غیرقابل قطعی بین مکالمات نبوده‌ایم.
وی گفت: در صورتی که میزان تعهدات اپراتورها در زمینه ارائه کیفیت مکالمات با آنچه در پروانه فعالیت آنها مشخص شده است، تطبیق نداشته و فاصله داشته باشد، به آنها تذکر می‌دهیم و مطابق با موارد قانونی موارد با آنها برخورد می‌کنیم. باید آنچه از سوی ما رصد می‌شود و آنچه کاربر احساس می‌کند، یکسان باشد و تفاوتی میان این دو موضوع وجود نداشته باشد.
معاون رگولاتوری با تأکید بر اینکه حتی موارد شکایات را به صورت موردی بررسی خواهیم کرد، گفت: اصالت مانیتورینگ کیفیت شبکه‌های تلفن همراه  به آن چیزی است که مردم احساس می‌کنند و این حس واقعی مردم باید با نتایج بررسی ما در سامانه‌های کیفیت آنلاین یکسان باشد.
وی تأکید کرد: در این زمینه اگر مشترکی از کیفیت مکالمات خود ناراضی بود و مشکلی داشت، مورد را اعلام کند تا به صورت آنلاین رصد شود.
حقی گفت: حق با مشترک است و نباید قطع و وصلی شبکه موبایل در حین مکالمه از یک نرخی بیشتر باشد؛ البته ما تاکنون کیفیت شبکه را به صورت آماری اطلاع‌رسانی کرده، اما در صورتی که مواردی وجود داشته باشد، آن را نیز بررسی خواهیم کرد.
/مهر
منبع : ایران آنلاین