کد مطلب: 115999
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۲۱
جوانان تحصیل کرده که تنها در پی استخدام در مراکز دولتی هستند، به جنبه‌های ایجاد کسب و کار و کارآفرینی خلاق نمی‌اندیشند.
 

به گزارش ایران خبر، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اغلب جوانان و خانواده‌های آن‌ها تعریف درستی از اشتغال ندارند و تنها شرط اشتغال را استخدام در سازمان‌های دولتی می‌دانند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فولادگر صبح امروز (چهارشنبه) در نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین (رویکردها، نظریه‌ها، ابعاد و تجارب کاربردی از کشورهای موفق)، اظهار کرد: این تفکر اشتباه که جوانان دوست دارند فقط در سازمان‌های دولتی استخدام شوند در پی فرهنگ‌سازی‌های نادرست ایجاد شده و باعث افزایش بیکاری در نسل جوان تحصیل کرده در کشور شده است.

وی با تأکید بر اینکه بیش از ۳۰ درصد بیکاری در کشور در میان  قشر تحصیل کرده است، ادامه داد: این جوانان تحصیل کرده که تنها در پی استخدام در مراکز دولتی هستند، به جنبه‌های ایجاد کسب و کار و کارآفرینی خلاق نمی‌اندیشند.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه آموزش مهارت و کارآفرینی را باید از خانه آغاز کرد، افزود: پس از تربیت صحیح در منزل این آموزش‌ها باید در مدارس ادامه پیدا کند تا فرهنگ مستقل شدن را به کودک آموزش دهیم.

فولادگر با بیان اینکه زمانی برخی رشته‌ها بازار جذب کمتری داشتند، گفت: متأسفانه امروز بازار جذب برای تمام رشته‌ها دچار مشکل شده و حتی رشته‌های پرطرفدار نیز بازار جذب کمی دارند.

وی آموزش و ترویج  فرهنگ صحیح را مرحله بعد از فرهنگ‌سازی عنوان کرد و گفت: در گام بعد، باید آموزش‌های صحیح ارائه شود.

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه اکنون در کشور، تنها فارغ‌التحصیل تربیت می‌کنیم، تصریح کرد: تصور درستی در ایجاد شغل برای جوانان نداریم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ایجاد مدارس کارآفرین در کشور، یکی از اقدامات مهمی است که گرچه دیر صورت گرفته، اما شایسته تقدیر است.

وی افزود: اقداماتی به صورت پراکنده و مقطعی در کشور در حال انجام است که باید تسری یابد. علاوه بر اینکه باید از تجربیات گذشته در زمینه آموزش و تعلیم استفاده کنیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: بها ندادن به آموزش مهارت در مقاطع تحصیلی، صدمات جبران ناپذیری ایجاد می‌کند و باید آموزش کارگاهی در کنار حوزه‌های تئوری اضافه شود.

وی توجه بیش از حد به مدرک‌گرایی جوانان را معضل بزرگی عنوان کرد و گفت: امروزه هرم شغل در جامعه برعکس شده است؛ برای مثال به جای اینکه در کنار هر یک مهندس، چهار تکنسین فنی تربیت کرده باشیم، برعکس اقدام کرده و تنها تعداد بی‌شماری مهندس بیکار به جامعه تزریق کرده‌ایم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن با تأکید بر اینکه آموزش مهارت و کارآفرینی در برنامه ششم توسعه اضافه شد، عنوان کرد: متأسفانه به دلیل مشکلات پیش آمده در کشور از رسیدن به این هدف دور شدیم.

فولادگر ایران را سرشار از منابع خلق ثروت دانست و گفت: ایران دارای معادن گاز و نفت، معادن طبیعی با بیش از ۶۰عنصر و کانی است که معادل ۵۰ میلیارد تن مخازن دارد. به علاوه برخورداری از سواحل شمال و جنوب و اقلیم‌های گردشگری و صنایع دستی فراوان است که همراه با فرهنگ ملی و دینی نباید با مشکل بیکاری در این سطح مواجه شود.

وی افزود: متأسفانه به دنبال سیاست‌های غلط و فرهنگ سازی نادرست در جامعه سطح بیکاری در کشور طی سال‌های گذشته، افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا، "نخستین کنفرانس ملی مدارس کارآفرین (رویکردها، نظریه‌ها، ابعاد و تجارب کاربردی از کشورهای موفق)” به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد و انجمن مدیریت آموزشی ایران شعبه استان اصفهان با همکاری برخی نهادها و دانشگاه‌های معتبر کشور و حمایت کامل علمی انجمن مدیریت آموزشی ایران و مجتمع آموزشی کارآفرینی اندیشه، در سالن همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن کشاورزی استان اصفهان برگزار شد.

منبع : ایران آنلاین