کد مطلب: 117277
 
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۸
مدیرکل دفتر ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت گفت: در حال حاضر ارائه خدمات مشاوره و اخذ انتقادات و ‏پیشنهادات از طریق سامانه ۱۶۶۶ قابل امکان است.
 

به گزارش ایران خبر، مهدی نوروزیان درباره خدمات سامانه ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت گفت: اگر ‏افراد می‌خواهند از نشانی دفاتر پیشخوان یا داروخانه‌های طرف قرارداد یا بیمارستان‌ها در شهرهای مختلف اطلاع پیدا کنند می‌توانند ‏با سامانه ۱۶۶۶ تماس بگیرند. همچنین اگر فردی می‌خواهد دفترچه بیمه سلامت ایرانیان بگیرد و از مدارک مورد نیاز و هزینه‌های آن ‏آگاهی ندارد، می‌تواند از این سامانه اطلاعات لازم را کسب کند.‏

 مدیرکل دفتر ارزیابی، عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان بیمه سلامت ادامه داد: اگر از طریق سامانه ۱۶۶۶ سازمان بیمه سلامت شکایتی ثبت شود این شکایات به کارشناسان اداره‌های کل استانی ارجاع و ‏شکایات مورد بررسی قرار می گیرد.همچنین است تقدیر و تشکر بیمه شدگان از رفتار و عملکرد مسئولین و کارمندان ‏ادارات کل و ثبت پیشنهادات در سامانه الکترونیکی.

 نوروزیان درباره پیش‌بینی ارائه خدمات غیرحضوری از طریق سامانه ۱۶۶۶ نیز بیان کرد: یکی از برنامه‌های بلند مدت و مهم ما در سازمان بیمه ‏سلامت، ارائه خدمات غیرحضوری است لذا در حال حاضر در ‏سامانه ۱۶۶۶  صدور دفترچه به صورت غیرحضوری انجام نمی شود چرا که  فرد می بایست برای احراز هویت  و اصالت خود لزوما مدارکی ارائه کند تا برایش دفترچه صادر شود.‏

 وی  همچنین با تاکید بر این‌که از جمله برنامه‌های بلند مدت سازمان بیمه سلامت، ارائه و ارتقای خدمات الکترونیک است، اظهار کرد: ‏زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات الکترونیکی در حال آماده شدن است. حتی در حال حاضر در برخی استان‌ها به صورت ‏پایلوت، بررسی اسناد بستری به صورت الکترونیک انجام می‌شود.

 وی در خصوص استحقاق سنجی نیز گفت: اگر فردی به بیمارستانی دولتی مراجعه و کد ملی ارائه نماید با شرط اینکه تحت پوشش سازمان بیمه سلامت بوده باشد، بدون  نیاز به دفترچه می تواند امورات خود را  پیگیری نماید به بیانی دیگر مقدمات عدم استفاده از دفترچه در حال انجام است.‏

منبع : خبرگزاری مهر