او درباره عملکرد رسانههای داخلی و برون مرزی در انعکاس خبر عملیات تروریستی اهواز بیان کرد: این حادثه تجربه موفقی برای رسانههای جمهوری اسلامی بود به همان اندازه که رسانههای برون مرزی و صوتی و تصویری نقش داشتند، خبرگزاریها هم در انعکاس این واقعه نقش داشتند. همچنین رشادت و شجاعت عکاسان خبری که عکسهای به یاد ماندنی را گرفتند باعث شد که مجموعه تلاشهای رسانهای اتفاق بیفتد. در لحظات اول بعد از حادثه بر این مساله تمرکز شد که این یک عملیات ارزشمند نظامی نیست و یک عملیات تروریستی علیه مردم بیدفاع و غیرنظامی است حتی سربازانی که رژه میرفتند اسلحهای خالی داشتند و هدف نظامی نبودند.
معاون برون مرزی سازمان صداوسیما تصریح کرد: وقتی رسانههای داخلی و بخصوص برون مرزی به صورت گسترده اخبار را منتشر کردند، ورق برگشت و گروه الاحوازیه گفت این عملیات کار ما نبود. شبکه «بیبیسی» هم که از لفظ عملیات تروریستی استفاده نکرده بود خواست کار خود را توجیه کند و گفت چون اجماع نبوده که این عملیات تروریستی است برای همین از این لفظ استفاده نکردیم. همچنین روزنامه «گاردین» مقاله بدی نوشته و گفته بود ایران هدف حمله نظامی قرار گرفته است اما بعد از مدتی آن را تغییر داد و از این عملیات به عنوان عملیات تروریستی نام برد و به شبکه «پرس تی وی» هم لینک داد.
جبلی در پایان گفت: تاثیر رسانههای مکتوب، خبرگزاریها، صداوسیما و رسانههای برون مرزی بر روی افکار عمومی غرب باعث شد که کشورهای غربی بیانیهای را منتشر و در آن به کشتههای غیرنظامی اشاره کنند. در واقع ما غیرنظامیها در این حادثه را برجسته کردیم و دائما در قالبهای مختلف خبر، کلیپ، گزارش و ... این کار انجام دادیم و این باعث شد افکار عمومی شکل بگیرد. تجربه موفق ما این بود که اگر رسانهها هوشمندانه، دقیق و به موقع عمل کنند، میتوانند تاثیرگذار باشند و حتی افکار عمومی غرب را تحت تاثیر قرار دهند.