کد مطلب: 124479
 
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۵
گمرک ایران با صدور اطلاعیه‌ای از به تعلیق درآوردن سامانه همتا تا اطلاع ثانوی خبر داد.
 
به گزارش ایران خبر، گمرک ایران در اطلاعیه‌ای خطاب به مسافران و متقاضیان ثبت اطلاعات تلفن همراه مسافری اعلام کرد: با توجه به  اینکه سامانه همتا به علت مسائل داخلی خود، ارائه خدمات و استفاده از سرویس‌های ارائه شده توسط گمرک را به منظور دریافت اطلاعات تلفن همراه مسافری  به حالت تعلیق درآورده است، به همین دلیل سازمان گمرک در راستای جلوگیری از بروز وقفه و زیان مسافران گرامی تا زمان برقراری ارتباط برخط بین سامانه‌ها، اطلاعات ثبت شده در سامانه گمرک را هر 3 روز یکبار به سامانه همتا ارسال می‌کند تا در سامانه همتا نسبت به فعال‌سازی اقدام شود و در این حالت نیازی به ثبت مجدد اطلاعات در سامانه همتا نخواهد بود.
همچنین تیم فنی گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت، به صورت همه‌جانبه در تلاش هستند تا زیرساخت ارتباطی لازم را فراهم و سرویس‌های مورد نیاز را در اختیار گمرک قرار دهند که در نتیجه آن برای ایجاد تسهیل برای مسافران و همچنین جلوگیری از موازی کاری، اطلاعات ثبت شده در سامانه گمرک به صورت برخط به سامانه همتا ارسال و تلفن همراه مربوطه فعال خواهد شد و نیاز به مراجعه به درگاه سامانه همتا جهت ثبت دوباره اطلاعات نخواهد بود.

سعید  احمدخانی مدیر کل روابط عمومی سازمان گمرک د رتکمیل این خبر به «ایران آنلاین» گفت:  در حقیقت سامانه همتا تعلیق نشده است و این سامانه به کار خود ادامه می دهد ولی قرار است گمرک اطلاعات خود را هر سه روز یکبار به این سامانه ارائه دهد. 

احمدخانی افزود: از آنجایی که گمرک نمی دانست که هر مسافر طبق اطلاعات پاسپوزت خود چه میزان می تواند تلفن همراه وارد کشور کند از این رو از مسئولین مروبطه درخواست کرد تا اطلاعات پاسپورت مسافران در اختیار گمرک قرار بگیرد ولی با این درخواست موافقت نشد و مقرر شد تا اطلاعات مسافران در اختیار خود سامانه همتا قرار بگیرد. 

وی در ادامه گفت:  به همین دلیل گمرک به صورت مستقیم در فعال سازی تلفن همراه  ندارد و تنها اطلاعات مربوطه را به سامانه همتا ارسال خواهد کرد بنابراین مسافران برای فعال سازی تلفن همراه خود باید مستقیم به سامانه همتا مراجعه کنند. 

منبع : ایران آنلاین