کد مطلب: 128403
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۰
تازه ترین آمارهای منتشر شده نشان می دهد که تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده آمریکا هفت میلیارد دلار از پلت‌فرم شبکه‌های اجتماعی نظیر یوتیوب و اینستاگرام کسب درآمد کرده‌اند.
 

به گزارش ایران خبر، با توجه به افزایش محبوبیت شبکه‌های اجتماعی تصویر و ویدیو محور همچون یوتیوب و اینستاگرام، بسیاری از کاربران به تولید محتواهای موردعلاقه عموم کاربران نظیر ویدیوهای آموزشی، ماجراجویانه، تفریحی و غیره روی آورده‌اند که مورد استقبال بی‌نظیر کاربران در این پلتفرم های اجتماعی قرار گرفته‌اند.

حالا تازه‌ترین گزارش‌های منتشر شده توسط وب سایت Daily Telegraph حاکی از آن است که تولیدکنندگان محتوا در ایالات متحده آمریکا با تولید ویدیو و تصاویر مختلف، جذاب و منحصر بفرد توانسته‌اند درآمدزایی قابل توجهی را برای خود به ارمغان بیاورند به گونه‌ای که گفته می‌شود آنها موفق شده‌اند هفت میلیارد دلار از تولید محتوا در فضای اینترنتی و مجازی به دست بیاورند.

بدون شک فضای مجازی و محیط اینترنت، بستر مناسبی را برای بسیاری از هنرمندان و علاقمندان به موضوعات و حوزه های مختلف فراهم آورده است تا بتوانند محتوای موردنظر کاربران را تهیه کرده و نظر و توجه آنها را به سمت و سوی خود جذب کنند و بدین ترتیب به تعداد طرفداران خود بیافزایند.

در این گزارش همچنین عنوان شده است که این هفت میلیارد دلار درآمد توسط ۱۷ میلیون تولیدکننده محتوای آمریکایی به دست آمده است. لازم به ذکر است بیشتر محتواهای موردعلاقه و استقبال کاربران مربوط به ویدیوهای آموزشی بخصوص در بخش آموزش و یادگیری زبان، رابطه‌های عشقی، آرایشی، بهداشتی و زیبایی و همچنین تناسب اندام و فیتنس بوده است.

با اینکه این آمار تنها مربوط به کشور ایالات متحده آمریکاست، به نظر می‌رسد که کاربران و تولیدکنندگان محتوای بسیاری در سراسر جهان و در سایر کشورها از این طریق توانسته‌اند درآمدهای کلان و قابل ملاحظه‌ای را برای خود به ارمغان بیاورند چراکه آنها قادر خواهند بود با جذب طرفداران و علاقمندان و همچنین تولید محتوای مناسب و متناسب با قوانین و مقررات شبکه های اجتماعی، درآمدهای مبتنی بر دلار کسب کنند که این امر برای بسیاری از کشورهای کم بضاعت و توسعه یافته نشده از اهمیت خاصی برخوردار است.

منبع : خبرگزاری ايسنا