انتفال بیش از ۸۰ بیمار از بیمارستان گاندی به مراکز درمانی اطراف
وی با بیان اینکه اجرای نوبتدهی الکترونیک در قالب نظام ارجاع الکترونیک از اولویتهای کاری ما در این شش استان است، افزود: امیدواریم بتوانیم در بستر نظام ارجاع، نسخه نویسی الکترونیک، نوبتدهی اینترنتی و استحقاقسنجی خدمت را هم پیش بریم. در استحقاقسنجی خدمت، مشخص میشود که آیا بیمار به یک خدمت نیاز دارد یا خیر؟.
جانبابایی ادامه داد: بر این اساس زیرساختهای الکترونیک برای شش دانشگاه علوم پزشکی ذکر شده، آماده شده است. در این استانها، کنار پزشک خانواده، نظام ارجاع الکترونیک، نوبتدهی الکترونیک و استحقاقسنجی خدمتی را انجام میدهیم. البته در سایر استانها هم زیرساختهایی داریم، اما این شش استان پیشرو هستند.
معاون درمان وزارت بهداشت تاکید کرد: فرآیند کار به این صورت است که بیمار به پزشک خانواده مراجعه میکند، پزشک خانواده یا پزشک سطح یک، خدماتی را که میتواند و در حیطه مسئولیتش است، برای بیمار انجام داده و در صورتیکه بیمار به دریافت سطح بالاتری از خدمات نیاز داشته باشد، پزشک سطح یک، علاوه بر اینکه او را به سطح بالاتر ارائه خدمت ارجاع میدهد، برایش به صورت اینترنتی و الکترونیکی نوبت هم میگیرد.