وی با تاکید بر اینکه در ایستگاههای مورد بهره برداری سیستمهای هوارسان که وظیفه هواکشی و هوادهی را دارند ایجاد شده است گفت: آنچه در زمان حریق مورد توجه است سناریوهایی است که طراحان ایستگاه برای زمان بحرانی پیش بینی کرده اند که این هواسازها در حال حاضر در بخش خروج هوا و دمیدن هوا برای تازگی هوای ایستگاهها راه اندازی شده اند.
امام تاکید کرد: در سایر کلان شهرهای دیگر که خطوط مترو در آن فعال است و حتی مترو سایر کشورها چند سالی است موضوع هواکشها حذف شده است زیرا هم هزینه تملک زمین وجود دارد و هم بحث برق رسانی و جت فنها و سیستمهای هوارسانی میتوانند وظیفه مکش و دمیدن هوا را انجام دهد.
وی در پاسخ به این پرسش که طولانی بودن خط هفت سبب نمیشود وجود هواکشهای میانی برای زمانهای بحرانی لازم باشد، گفت: بهره برداری در مترو از قدیم به صورت فاز به فاز انجام می گرفته و همچنان خط هفت مترو در حال تکمیل است به این مفهوم نیست که ایستگاههای مورد بهره برداری ایمنی ندارند و جان مردم در خطر است. میتوان سناریوهای متفاوتی برای حفظ ایمنی جان مسافر طراحی کرد که ممکن است برخی دلسوزان از این سناریوهای جایگزین اطلاعی نداشته باشند. در حال حاضر برای بهره برداری از این بخش خط هفت نیازی به هواکشهای میان تونلی نیست اما پس از کاهش سرفاصلهها این سیستم نیز تکمیل میشود.
وی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده برای خط هفت هواکش میان تونلی طراحی نشده گفت: طراحی این خط مربوط به گذشته است و ده سال است که احداث این خط آغاز شده، در ۱۷ نقطه از این خط هواکش میان تونلی طراحی شده که به دلیل داشتن معارض و یا کمبود نقدینگی همچنان نتوانسته ایم زمینهای این نقاط را تملک کنیم که در آینده به تدریج هواکشهای میان تونلی خط هفت تکمیل میشود.