جانی رایان ، رئیس ارشد سیاست و روابط صنعتی Brave، یافته های خود را به کمیسیون حفاظت از داده های ایرلند ، تنظیم کننده اصلی گوگل در اروپا ارسال کرده است.در ماه مه ، DPC یک پرونده تحقیقاتی را در مورد مبادلات آگهی گوگل با خریداران آگهی و میلیون ها وب سایت باز کرد.
رایان با بیان اینکه گوگل و شرکتهای تبلیغاتی داده های شخصی را از طریق بررسی رفتار کاربران گوگل استفاده می کنند. از سوی دیگر از مدتها پیش در انگلستان و ایرلند شکایتی از نقض حقوق مصرف کنندگان گوگل در انگلستان و ایرلند ارائه شده است. برخلاف تبلیغات متنی ، تبلیغات رفتاری با ارزشی بالاتر متکی به ردیابی رفتار یک دستگاه در وب سایتها با استفاده از کوکی ها و وسایل دیگر است.
سیستم تبلیغاتی خریداران مجازی گوگل در 8.4 میلیون وب سایت استفاده می شود ، و رایان تخمین می زند که گوگل داده های شخصی را تحویل "صدها" شرکت تبلیغاتی و هزاران تبلیغ کننده داده است. رایان گفت: "هیچکسی نمی تواند بداند که این شرکت ها پس از آن چه کارهایی با اطلاعات افراد انجام داده اند، زیرا گوگل کنترل اطلاعات کاربران را هنگامی که ارسال شد از دست می دهد و خط مشی های آن هیچ محافظتی ندارد."
اگر این ادعا صحت داشته باشد، این رفتار گوگل به چند تبلیغ کننده اجازه می دهد تا هویت پروفایل کاربر را هنگام بارگیری یک صفحه به راحتی اشتراک بگذارند./انتخاب