کد مطلب: 148499
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۷
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به محرومیت ۱،۵ میلیارد دانشجو و دانش‌آموز از کلاس‌های حضوری در دوران کرونا اظهار کرد: با شیوع کرونا شاهد مسئولیت‌پذیری و تلاش وصف ناپذیر معلمان بودیم.
 

به گزارش ایران خبر، محسن حاجی‌میرزایی در جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بر اثر کرونا دنیا گرفتار بزرگترین وقفه آموزشی در جهان شده است و حدود ۱،۵میلیارد دانش آموز و دانشجو از حضور در مراکز آموزشی محروم شدند.


 ضعف برنامه‌های آموزشی پخش شده در صدا و سیما یکطرفه بودن آن است


وی افزود: با توجه به این موضوع و پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ما باید برای مواجهه طولانی مدت با بیماری کرونا برنامه‌ریزی کنیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: با همکاری سازمان صداوسیما برنامه‌های آموزشی در کشور اجرا شد اما به علت یکطرفه بودن این آموزش‌ها آنچه که مطلوب ما است به دست نیامده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: خوشبختانه در همین دوره جلوه‌های زیبایی از مسئولیت‌پذیری و تلاش همکاران ما در آموزش و پرورش مشاهده شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به لزوم استفاده از فضای مجازی گفت: در این زمینه یک شبکه آموزشی دانش آموزان با عنوان شاد از نیمه شعبان کار خود را آغاز کرده است.


دقت در مسائل امنیتی و روش کار ساده از مزیت‌های شبکه آموزشی دانش آموزا( شاد) است


وی افزود: روش کار این شبکه آموزشی یک روش ساده و آسان است و همه جوانب امنیتی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری در این زمینه رعایت شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: یکی از مأموریت‌های تعیین شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش استفاده از فضای مجازی برای گسترش آموزش‌های پایه است و ما با استفاده از فرصت ایجاد شده تلاش می‌کنیم تا این وظیفه را به انجام برسانیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: در شبکه آموزشی شاد امکان نظارت و مدیریت فرآیند آموزش کاملاً وجود دارد و امکانات فراوانی در این شبکه ایجاد خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته ما نسبت به محدودیت‌های رفتاری در میان دانش آموزان آگاه هستیم و در این موضوع تلاش می‌کنیم تا زمینه‌های دیگری را نیز ایجاد کنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، شایان ذکر است؛ پس از سخنان وزیر آموزش و پرورش، عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی طی سخنانی با اشاره به لزوم استفاده از شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) در پژوهش اجتماعی گفت: می‌توانیم از طریق این شبکه مطالعه دقیقی از وضعیت خانواده‌ها داشته باشیم.

 

منبع : خبرگزاری ايسنا