وی بیان کرد: شکایتهای ما در سنوات مختلف متفاوت است و معمولاً بین ۲۰ تا ۲۸ هزار شکایت متفاوت است به طوری که در سالهایی کمتر و در سال دیگر، بیشتر بوده است اما در سال ۹۸، ۲۸ تا ۲۹ هزار شکایت از سازمان تأمین اجتماعی انجام شده که اگر از این تعداد ۱۳ هزار شکایت حذف شود، آمار زیادی را شامل خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور حقوقی سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد: در بیشتر شکایتها، ما محکوم هستیم چون قانونگذار بار مالی آن را باید تأمین میکرده و این اتفاق رخ نداده و اگر شکایتهایی که بار مالی دارد را کنار بگذاریم، در سال ۹۸ و مابقی شکایتها، ۷۰ درصد رأی به نفع سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است.
نعیمی افزود: در هیئت عمومی نیز ۹۰ درصد شکایتها به نفع سازمان صادر میشود و عمده مشکل ما در بخش مربوط به قوانینی است که نیاز به اعتبار اصلی دولت دارد اما تأمین نمیشود و ما مجبوریم به دلیل رأی مثبت دیوان در شکایت، آنها را اجرایی کنیم و این به ضرر سازمان تأمین اجتماعی است. دیوان عدالت عنوان میکند که «شما این پول را پرداخت کن و از دولت پیگیری و اعتبار آن را جداگانه دریافت کن».
وی گفت: تلاشهایی در حال انجام است تا بتوانیم آن را در بدهی دولت به تأمین اجتماعی بگنجانیم. مکاتباتی نیز با سازمان برنامه و بودجه و دولت انجام شده و با نگاه مثبت دولت امیدواریم اتفاق بیفتد. در چنین شرایطی ۴۰ درصد شکایتهای سازمان کاهش پیدا خواهد کرد.