کد مطلب: 155671
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۱
عضو هیئت امنای سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه توسعه خدمات غیرحضوری یکی از خواسته‌های اصلی جامعه از سازمان تأمین اجتماعی است، گفت: امیدواریم طرح اخیر مدیرعامل سازمان تامین اجتاعی برای تحول دیجیتال که به اسم طرح ۳۰۷۰ در دست اجراست، موجب بهبود خدمات و کاهش مراجعات مردم به ادارات تأمین اجتماعی شود.
 
به گزارش ایران خبر، اولیا علی‌بیگی در گفت وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: براساس طرح ۳۰۷۰ طی ماه‌های پیش رو در هر هفته چند خدمت سازمان تأمین اجتماعی به صورت غیرحضوری ارائه می‌شود و تا بهمن ماه و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ۳۰ خدمت، غیرحضوری خواهد شد که در نتیجه آن بیش از ۷۰ میلیون مراجعه به ادارات تأمین اجتماعی حذف می‌شود.

وی با بیان اینکه دریافت کمک هزینه ازدواج اولین خدمتی است که غیرحضوری شده است، اظهارکرد: آنگونه که مصطفی سالاری - مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی- وعده داده است، برای دریافت کمک هزینه ازدواج نه تنها نیازی به مراجعه حضوری نیست بلکه اساسا نیازی به ثبت درخواست هم نخواهد بود و تأمین اجتماعی با استعلام ازدواج‌های ثبت شده در دفاتر ثبت احوال از ازدواج بیمه شدگان مطلع می‌شود و کمک هزینه را به حساب افراد واجد شرایط واریز می‌کند.

علی بیگی تحقق این وعده را اقدامی بسیار پسندیده دانست و گفت: خدمتی که ارائه آن به افراد واجد شرایط می‌تواند اینگونه آسان و سریع باشد، به طور قطع موجب رضایتمندی مردم خواهد شد.

رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار کاهش مراجعات مردم و خلوت شدن ادارات تأمین اجتماعی را در شرایط شیوع کرونا بسیار مهم توصیف و اظهارکرد: علاوه بر این در شرایط عادی نیز به طور قطع اگر بدون مراجعه حضوری امکان استفاده از خدمات با استفاده از فناوری دیجیتال فراهم شود، رضایتمندی بیشتر جامعه از سازمان تأمین اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار امیدواری کرد که هرچه زودتر خدمات غیرحضوری تأمین اجتماعی تکمیل شود و مردم دیگر نیازی به مراجعه به ادارات تأمین اجتماعی نداشته باشند و در صورت نیاز و ضرورت نیز در زمان مراجعه حضوری با ازدحام جمعیت و شلوغی صف‌ها مواجه نشوند.

منبع : خبرگزاری ايسنا