کد مطلب: 157548
 
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۲۶
ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد
 
به گزارش ایران خبر، «براتعلی صالحی» در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: چند وقتی است که نظارت بر فروشگاه‌های زنجیره ای و بزرگ را در دستور کار خود قرار داده ایم.

وی اظهارکرد: قیمت‌های این فروشگاه‌ها بعضا غیرواقعی بودند، قیمت‌هایی که درج کردند و تخفیفاتی که نوشته بودند و تبلیغ می کردند، واقعی نبودند. روی کالا قیمت کمتر بود اما قیمت‌ها را بالاتر زده بودند و مردم را فریب می دادند و درصدی قیمت را پایین می آوردند و اعلام می کردند که ۳۰ یا ۴۰ درصد تخفیف داده می شود و مردم فقط نوشته را می خواندند و دقت نمی کردند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بنابراین فروشگاه‌های زنجیره ای از اعتماد مردم سوء استفاده می کردند که با نظارت‌های صورت گرفته دست‌شان رو و جلوی آنها گرفته شد. مردم مواظب باشند تا فریب تخفیف های غیر واقعی را نخورند.

صالحی ضمن توصیه به مردم که به تاریخ مصرف کالاها توجه کنند، تصریح کرد: بعضا تاریخ مصرف کالاها در فروشگاه‌های زنجیره ای و بزرگ گذشته که از مردم تقاضا داریم به این مساله جهت حفظ سلامتی خود دقت و توجه بیشتر کنند.

وی ادامه داد: فروشگاه‌های زنجیره ای و بزرگ باید در رابطه با سهمیه کالاهای دولتی که در اختیارشان قرار می گیرد بیشتر دقت کنند که سلب اعتماد نسبت به خودشان نکنند و تخلفی صورت نگیرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: باید بحث دخالت کاربر در زمینه زدن قیمت و ارائه صورت حساب در فروشگاه‌های زنجیره ای حذف شود. دو قیمت در سیستم فروشگاه‌های زنجیره ای برای یک کالا که روی آن قیمت درج نشده، ثبت شده که هنگام حساب کردن بدهی مشتری، کاربر می تواند به سلیقه خود هر کدام از قیمت ها را که بخواهد حساب و ثبت نماید.

صالحی با بیان اینکه دخالت کاربر در زدن قیمت و قیمت گذاری برای مشتری در فروشگاه‌های زنجیره ای باید حذف شود، تاکید کرد: در صورتی که کاربر سالم باشد مشکلی نیست اما اگر کاربر سالم نباشد قیمت بالاتر را برای مشتری حساب می کند که تخلف است.

وی اظهارکرد: این مساله باید در کل کشور اصلاح و دست کاربران در خصوص قیمت گذاری بسته شود نه اینکه از هرکس خوشش آمده قیمت کمتر را بزند و از هر کس خوشش نیامده قیمت بیشتر را بزند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به هدف از ایجاد و راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره ای بیان کرد: دسترسی مردم برای خرید راحت ‌تر، خرید یک جا، قیمت مناسب و تنوع و کیفیت، کمتر شدن هزینه های مردم و خرید کالای ارزانتر را از جمله اهداف راه اندازی فروشگاه‌های زنجیره ای هستند.

منبع : خبرگزاری ايسنا