کد مطلب: 75460
 
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۵۷
مکان دفتر اصلی کسب و کار نه تنها بر فعالیت های روزمره و خلق و خوی کارکنان تاثیر می گذارد، بلکه می تواند تصویری متفاوت از کسب و کار شما را به نمایش بگذارد.
عوامل موثر در انتخاب محل کسب و کار
 
به گزارش ایران خبر، اگر کسب و کار جدیدی را تاسیس کرده اید، دانستن این نکته که انتخاب مناسب و سنجیده برای محل کار شما به شدت در روند پیشرفت و توسعه آن موثر است، ضروری خواهد بود. مقصود از مکان کسب و کار، دفتری مرکزی است که مردم نیز شما را به همین محل می شناسند. مکان دفتر اصلی کسب و کار نه تنها بر فعالیت های روزمره و خلق و خوی کارکنان تاثیر می گذارد، بلکه می تواند تصویری متفاوت از کسب و کار شما را به نمایش بگذارد. در واقع حال و هوایی که در مخاطب ایجاد می کنید، تا حد بالایی به این مکان نیز بستگی خواهد داشت. اگرچه عوامل متعددی در انتخاب هوشمندانه ی مکان کسب و کار دخالت دارند، با
این حال در ادامه به چند مورد از مهم ترین آن ها خواهیم پرداخت.

+موقعیت جغرافیایی
شاید بهتر باشد این مورد را سه بار تکرار کنیم چرا که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است! باید قادر به انتخاب مکانی با ویژگی های جغرافیایی مناسب برای کسب و کار خود باشید. در این راستا نیز دو پرسش مهم را پاسخ بدهید:
1. آیا مشتریان کسب و کار من با کمترین دشواری می توانند خود را به محل دفتر برسانند؟
2. آیا کارمندان می توانند سر وقت و بدون خستگی بیش از حد به محل کار برسند؟
اگر مکانی را بیابید که این دو فاکتور در آن رعایت شده باشد، تنها چند قدم با بهترین دفتر برای کسب و کار خود فاصله خواهید داشت. چرا که لزوم بها دادن به این دو مسئله را در جریان کسب و کار و پس از شکل
گرفتن آن، به خوبی متوجه خواهید شد.
+ قیمت
اگر بخواهیم صادق باشیم، قیمت برای هر کسب و کاری به ویژه انواع نوپای آن ها در انتخاب محل کسب و کار، حرف اول را می زند. اما باید بودجه مناسبی را به این بخش اختصاص دهید چرا که کم کردن هزینه ها در این مورد، باعث می شود مجبور به کنار آمدن با محلی باشید که به آن علاقه ای ندارید و در نهایت پس از چند ماه نیز مجددا اسباب کشی خواهید کرد! اگر بیش از حد بودجه را نیز خرج کنید، برای پرداخت اجاره با مشکل مواجه خواهید شد و باز هم مجبور به اسباب کشی به محلی کوچک تر می شوید. هیچ کدام از این دو رویکرد ایده آل نیستند. به همین دلیل است که توصیه به رعایت اعتدال می شود. در این راستا از خود سه پرسش مهم داشته باشید:
1. آیا همین الان قادر به پرداخت سه ماه اجاره این محل هستم؟
2. آیا خرج های اضافه ای که ممکن است پیش بیاید را در نظر گرفته ام؟ مانند جای پارک.
3. آیا قیمت این مکان با دیگر دفاتر مشابه در همین محله همخوانی منطقی دارد؟
سوال نخست دیدی کاملا مناسب از وضعیت توانایی شما در پرداخت هزینه ها، ایجاد می کند. پرسش دوم از غافل گیر شدنتان در جهت خرج کردن برای مواردی که انتظارش را ندارید، جلوگیری می کند. سوال آخر نیز شما را از انجام بهترین معامله ممکن مطمئن می سازد.
+ اندازه
قطعا دو فاکتوری که پیش تر به آن ها اشاره شد، تاثیر مستقیم بر اندازه دفتر کسب و کار شما خواهند داشت اما باز هم از جمله عوامل مهمی است که باید به آن اشاره شود. البته اندازه مکان کسب و کار بیشتر موردی است که از هر کار به کار دیگر متفاوت است و مدیر بهتر از هر کس دیگری می تواند بهترین محل را تشخیص دهد. باید به فکر محل استراحت و برگزاری جلسات نیز باشید. برای تصمیمی بهتر در این باره به سوال های زیر پاسخ دهید:
1. آیا فضای کافی برای هر کارمند وجود دارد؟
2. آیا مکان مناسب برای برگزاری جلسات وجود دارد؟
3. به محلی مناسب برای ملاقات های احتمالی با مشتری ها نیز فکر کرده ایم؟
4. آیا کارکنان از فضای شخصی خود در دفتر کسب و کارم رضایت کافی دارند؟
+ زیر ساخت ها
این عامل را بسیار جدی بگیرید. از جمله زیر ساخت های مهم یک کسب و کار می توان به اینترنت مناسب اشاره کرد. امروزه تمامی کسب و کار های نوپا نیازمند برخورداری از اینترنت مناسب و پرسرعت هستند.  از این رو هزینه اضافی صرف سرویسی که مدام قطع است نکنید!  البته تقوبت زیرساخت های محیط کار تنها شامل اینترنت نمی شود بلکه عوامل دیگری از جمله خطوط تلفن کسب و کار و وضعیت پستی آن در ارسال به موقع کالا های مورد نیاز مشتری ها نیز دخیل هستند. اکنون به پرسش های اساسی این بخش می رسیم:
1. آیا هزینه های مربوط به ارتقا زیرساخت های اصلی کسب و کار را در بودجه کلی آن در نظر گرفته اید؟
2. آیا تاکنون از تجربه های کسب و کار های دیگر در راستای بهبود زیرساخت کسب و کار شخصی خود بهره برده اید؟
3. آیا دفتر کارتان از یک آدرس پستی مشخص برخوردار است و در رابطه با آن اطلاع رسانی مناسبی را انجام داده ایم؟
4. آیا ارسال به موقع سفارش های مشتری ها به خوبی انجام می شود؟
و...