کد مطلب: 90821
 
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۳
رئیس کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری گزارشی از نحوه تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ارائه کرد.
 

به گزارش ایران خبر،رئیس کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سهم هر نامزد برای استفاده از صدا و سیما در تبلیغات با احتساب مناظرات را بیش از 30 ساعت اعلام کرد و گفت: بر این اساس مناظره ها به عنوان پربیننده ترین، موثرترین و جذاب ترین برنامه انتخاب شد.

احسان قاضی زاده هاشمی در جلسه علنی روز سه شنبه مجلس شورای اسلامی، گزارشی از عملکرد این کمیسیون در انتخابات به نمایندگان ارائه کرد.
وی با اشاره به این که کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری نظارت پیش از پخش و پخش زنده برنامه های 6 نامزد انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده داشت، گفت: کلیه برنامه ها بر اساس قانون، سیاست های ابلاغی و مصوبات کمیسیون اجازه تولید و پخش می یافت.
این نماینده مجلس تاکید کرد: بر مبنای تهیه شده مبتنی بر قانون انتخابات، برای هر نامزد در مدت 22 روز تبلیغات، 573 دقیقه تبلیغات در سیما و 408 دقیقه در صدا طراحی شد.
قاضی زاده هاشمی اضافه کرد: تنوع برنامه ها به گونه ای بود که نامزدها تمام اندیشه ها و دیدگاه های خود را در رسانه ملی برای مردم تبیین کردند تا از انجام تبلیغات پرهزینه دیگر بی نیاز باشند.
وی یادآور شد: جلب مشارکت حداکثری مردم، رعایت اصل بی طرفی، آگاهی و بصیرت بخشی جامعه، فراهم کردن عدالت رسانه ای برای تبلیغ نامزدها در رسانه ملی، تبیین سلامت انتخابات، لزوم صیانت از آرای مردم و خنثی سازی تبلیغات مسموم رسانه های بیگانه از اهم راهبرهای تبلیغاتی کمیسیون تبلیغات بود.

منبع : ایرنا