پایگاه خبری ایران خبر 19 مرداد 1398 ساعت 15:26 https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/137160/تقاضای-پول-مدارس-دولتی-بیشترین-علت-شکایت-مردم-آموزش-پرورش -------------------------------------------------- سرپرست وزارت آموزش و پرورش: عنوان : تقاضای پول در مدارس دولتی، بیشترین علت شکایت مردم از آموزش و پرورش -------------------------------------------------- سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه از ابتدای ورودم تلاش کردم تا سند تحول بنیادین را به شکل متوازن عملیاتی کنیم و از ستاد تا صف باید بر این موضوع متمرکز باشند گفت: سند تحول پنج آموزه دارد. نخستین مشکل آموزش و پرورش تک ساحتی بودن آن است. یکی از آموزه های اصلی سند تعلیم و تربیت تمام ساحتی است. متن : به گزارش ایران خبر، سیدجواد حسینی در نشستی با خبرنگاران در اردوگاه باهنر با اشاره به هفدهم مرداد، روز خبرنگار اظهار کرد: میان معلمان و خبرنگاران یک وجه مشترک وجود دارد و هر دو رسولان آگاهی بخش جامعه و رشد افکار عمومی هستند. وی افزود: خبرنگاران بهترین حلقه واسط میان مردم و دولت هستند و با واقع گرایی و مسئله محوری می‌توانند ایفای نقش کنند. از یکسو سیاست‌های حاکمیت را به مردم و از آن سو مشکلات مردم را به حاکمیت منتقل می کنند و مهمترین نقش را در افزایش سرمایه اجتماعی و کاهش شکاف میان دولت و ملت بازی می کنند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش به ضرورت پیوند آموزش و پرورش با جامعه و دولت اشاره کرد و گفت: باید مشارکت مردمی را برانگیزانیم. خبرنگاران می‌توانند عامل اصلی صاحبنظران و اولیاء با آموزش و پرورش نیز باشند. قدرشناسی مهم برای خبرنگار این است که زمینه اتصال آنها را با لایه‌های مختلف اطلاعاتی سازمانی فراهم کنیم و سازمان‌های ما شیشه‌ای باشند. ما اینکار را خواهیم کرد و اولین اقدامم در آموزش و پرورش استقلال روابط عمومی از دفتر وزارتی بود و دوم آنکه ادارات زیرمجموعه به هیچ عنوان حق شکایت از رسانه‌ها ندارند و یکی دو مورد را هم لغو کردیم. حسینی با بیان اینکه از ابتدای ورودم تلاش کردم تا سند تحول بنیادین را به شکل متوازن عملیاتی کنیم و از ستاد تا صف باید بر این موضوع متمرکز باشند گفت: سند تحول پنج آموزه دارد. نخستین مشکل آموزش و پرورش تک ساحتی بودن آن است. یکی از آموزه های اصلی سند تعلیم و تربیت تمام ساحتی است. وی ادامه داد: دومین عارضه نگاه به معلول هاست تا علت‌هاست بنابراین دومین آموزه سند، چرخش‌های تحول آفرین است. ۳۷ چرخش تحول آفرین هدفگذاری شده است. وی ادامه داد: دومین عارضه نگاه به معلول‌هاست تا علت‌ها؛ بنابراین دومین آموزه سند، چرخش‌های تحول آفرین است. ۳۷ چرخش تحول آفرین هدفگذاری شده است. سومین عارضه بحران هویت است. ارتقای هویت سومین آموزه است. عدالت آموزشی و ارتقای کیفیت، آموزه های دیگر هستند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش به تدوین و تصویب شش خرده نظام سندتحول بنیادین اشاره کرد و گفت: ۶۷۰ راهکار و برنامه استخراج شده که در برنامه ششم و هفتم توسعه خواهد نشست. این برنامه‌ها به مناطق آموزشی ارسال و در حال بومی سازی است. حسینی تاکید کرد که از اول مهر تمام تلاشمان اجرایی سازی آموزه های سندتحول بنیادین در مدارس است. لایه‌های نظری و برنامه‌ای سند عملیاتی شده است. لایه عملیاتی از اول مهر باید شروع شود؛ آخرین لایه نیز لایه نهادی است. ۵۰ تا ۶۰ درصد برنامه های سند تحول نوآورانه، ۲۵ درصد برنامه‌های تقویتی برنامه‌های موجود و مابقی، برنامه‌های تلفیقی و ترکیبی هستند. سرپرست وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه داشبورد مدیریتی سندتحول آماده شده است و نقاط کور، خاکستری، قرمز و سفید برای پیشبرد اهداف مشخص شده و اجرای سند را رصد می کنیم اظهار کرد: ۸۲ برنامه اولویت دار را مدنظر داریم. وی با اشاره به اینکه اولین گام پروژه مهر ثبت نام دانش آموزان است گفت: تا کنون ۸۵ درصد دانش آموزان ثبت نام کرده‌اند. بیش از ۱۰ هزار اکیپ امر نظارت و بازرسی را برعهده دارند. ۴۰۰۰ شکایت مردمی دریافت کردیم که ۱۰ درصد مربوط به تقاضای پول در مدارس دولتی، ۴ درصد دریافت بیش از تعرفه در مدارس غیردولتی و ۴ درصد به عدم رعایت محدوده بندی حغرافیایی برمی‌گردد. با ۱۶ مدیر مدرسه متخلف برخورد و ۱۵ مدیر مدرسه عزل شده اند و برخوردها ادامه دارد. ادامه دارد