پایگاه خبری ایران خبر 16 مرداد 1399 ساعت 17:55 http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/152498/وزن-ایده-آل-رژیم-میوه-خیار -------------------------------------------------- آشنایی با رژیم خیار و خواص آن؛ عنوان : وزن ایده آل با رژیم میوه خیار -------------------------------------------------- در این نوع رژیم، توصیه می‌شود که به جای مصرف بیشتر خوراکی‌ها، خیار مصرف شود. به این معنا که مصرف میوه‌ها و سبزیجات دیگر به حداقل برسد. متن : به گزارش ایران خبر،رژیم خیار، رژیم کوتاه مدتی است که می تواند به سرعت از وزن فرد بکاهد. انواع متفاوتی از این نوع رژیم ها وجود دارد که مدعی اند پیروی از آنها می تواند باعث کاهش وزن ۷ کیلوگرمی در مدت ۷ تا ۱۴ روز شود. در حقیقت، طرفداران این نوع رژیم غذایی گاهی اوقات، شعار ۷روز، ۷ کیلوگرم کاهش وزن را به کار می برند. اما ممکن است با خود بیندیشید، این نوع رژیم چقدر می تواند در کاهش وزن موثر باشد. در این مقالهرژیم خیار و همچنین مزایا و معایب آن معرفی شده است. رژیم خیار عمدتا حاوی خیار در کنار چند نوع غذای حاوی پروتئین، مانند تخم مرغ، جوجه، ماهی وآجیل است. در این نوع رژیم، توصیه می شود که به جای مصرف بیشتر خوراکی ها، خیار مصرف شود. به این معنا که مصرف میوه ها و سبزیجات دیگر به حداقل برسد. از آنجایی که در رژیم خیار تنوع غذایی وجود ندارد، پیروی از آن بیش از ۱۴ روز توصیه نمی شود. در ضمن با وجود اینکه افراد بسیاری می گویند، رژیم خیار در کاهش وزن آنها موثر بوده است اما بررسی علمی روی این رژیم غذایی صورت نگرفته و نمی توان در این خصوص اظهارنظر علمی کرد. قوانین رژیم خیار قانون خاصی برای این رژیم غذایی وجود ندارد و فقط توصیه می شود، در بیشتر وعده های غذایی، خیار مصرف شود. در این رژیم غذایی، افراد به محض گرسنگی باید خیار مصرف کنند. در این نوع رژیم به دلیل اینکه خیارها کالری کمی دارند، می توان بدون نگرانی از کالری اضافی، چند عدد خیار را مصرف کرد. همچنین خیارها حاوی پروتئین کمی هستند. پروتئین، سلامت پوست، ماهیچه ها و مفاصل را حفظ می کند. به همین دلیل در کنار رژیم خیار، باید غذاهای پروتئین دار نیز مصرف کرد. از این مواد می تواند به تخم مرغ، گوشت کم چرب، پنیر کاتیج (یکی ازانواع پنیر) و آجیل اشاره کرد. علاوه بر آن می توانید برخی از کربوهیدرات ها مانند نان تست، برنج قهوه ای یا سیب زمینی را به رژیم خیارتان اضافه کنید. در این نوع رژیم می توانید مقدار مصرف خوراکی های مجاز را خودتان کم وبیش انتخاب کنید. رژیم خیار برای کاهش وزن هیچ نوع بررسی علمی خاصی روی رژیم خیار انجام نشده است. اما به دلیل اینکه این رژیم، بسیار کم کالری است، می تواند از وزن تان بکاهد. پیروی از رژیم های غذایی محدودکننده در طولانی مدت بسیار سخت است. برعکس، آن دسته از رژیم های غذایی که پیروی از آنها آسان است، به طور کلی نتایج بهتر و بادوام تری دارند. در یک بررسی، مشخص شد حتی مصرف بسیار زیاد خیار، کالری کمی به بدن اضافه می کند. ۳۰۰ گرم خیار فقط ۴۵ کالری دارد. در واقع اگر ۱۰ عدد خیار متوسط بخورید، فقط ۴۵۰ کالری به بدن تان اضافه می شود. همچنین خیارها فقط بخش کمی از مواد مغذی، مانند پتاسیم، ویتامین C و ویتامین K را داراست. آنها پروتئین، چربی، فیبر،کلسیم، آهن و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز بدن را ندارند. در رژیم غذایی خیار، حتی اگر در هر وعده، پروتئین هم مصرف کنید، نیاز روزانه بدن تان به مواد مغذی ضروری تامین نمی شود. در ضمن افراد پس از اینکه با اتخاذ این رژیم غذایی لاغر شدند، چنانچه رفتارهای تغذیه ای سالمی، مانند کنترل مقدار کالری مصرفی روزشان نداشته باشند، دوباره چاق می شوند. برای کاهش وزن و بهبود سلامت بدن، بهتر است از نوعیرژیم غذایی متنوع بهره بگیرید. بدین معنا که رژیم غذایی تان حاوی گندم های کامل، سبزیجات، میوه ها، چربی های سالم، گوشت کم چرب و پروتئین های گیاهی باشد. رژیم خیار از نظر امتیازدهی امتیاز کلی : ۲ کاهش وزن سریع: ۳ کاهش وزن طولانی مدت: ۱ به کارگیری آسان: ۲ کیفیت تغذیه: ۲ رژیم خیار با محدود کردن مقدار کالری دریافتی موجب می شود فرد در مدت زمان کوتاهی لاغر شود. اما در این نوع رژیم، مواد مغذی کافی وجود ندارد و از این نظر بسیار محدود است و در نهایت نمی تواند بادوام باشد. عوارض رژیم غذایی خیار این رژیم غذایی عوارض مهمی دارد که باید به آنها توجه کنید. در ادامه، این عوارض شرح داده شده است: بسیار محدود است رژیم خیار تنوع ندارد و به مدت ۲ هفته، بیشترین مادهٔ خوراکی مصرفی تان فقط خیار خواهد بود. این رژیم، نه تنها از نظر مواد مغذی مناسب نیست، بلکه باعث ایجاد رفتارهای غذایی منفی، مانند رژیم های شدید غذایی، می شود که در نهایت می تواند فرد را به اختلال غذا مبتلا کند. بررسی ها نشان داده است که رژیم های غذایی بسیار محدود موجب اختلال های غذایی شده و روی توانایی فرد در کنترل مصرف غذا، اثر منفی می گذارد. این شکل از اختلال غذایی، برخلاف الگوهای محدودیت غذا، موجب چاقی افراد می شود.