پایگاه خبری ایران خبر - آخرين عناوين اقتصاد :: نسخه کامل http://www.irankhabar.ir/economic Sun, 19 May 2019 20:20:28 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal01/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ایران خبر http://www.irankhabar.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ایران خبر آزاد است. Sun, 19 May 2019 20:20:28 GMT اقتصاد 60 مهلت فروش سهام بانک‌های ادغامی تمدید شد http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132971/مهلت-فروش-سهام-بانک-های-ادغامی-تمدید به گزارش ایران خبر، به نقل از بانک مرکزی، در چارچوب ابلاغ طرح ادغام بانک‌ها و مؤسسات اعتباری وابسته به نیروهای مسلح در بانک سپه و بر اساس مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر اجازه انجام معاملات در خارج از ساعات معاملاتی، مهلت فروش سهام تمام اشخاص حقیقی و حقوقی غیر وابسته در بانک‌های قوامین، حمکت ایرانیان، انصار، مهراقتصاد و مؤسسه اعتباری کوثر به مدت ۱۵ روز کاری تا روز چهار شنبه مورخ ۲۲/‏۰۳/‏۱۳۹۸‬ تمدید می‌شود. به گزارش مهر، پیش از این نیز بر اساس اطلاعیه بانک مرکزی، از روز یکشنبه ۱۸ فروردین سال جاری به مدت ۳۰ روز کاری تا روز یکشنبه ۲۹ اردیبهشت امکان استفاده از شرایط خرید سهام بانک‌های مذکور فراهم شده بود که بر اساس اطلاعیه جدید بانک مرکزی، این مهلت به مدت ۱۵ روز دیگر تمدید شد. ]]> اقتصاد Sun, 19 May 2019 15:46:19 GMT http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132971/مهلت-فروش-سهام-بانک-های-ادغامی-تمدید هیچ کمبودی در تامین کالاهای اساسی نداریم http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132970/هیچ-کمبودی-تامین-کالاهای-اساسی-نداریم به گزارش ایران خبر، به نقل از صدا و سیما، سعید ممبینی اظهار داشت: خرید و فروش یک فرآیندی است که علاوه بر اینکه اقتصادی محسوب می‌شود، اجتماعی نیز هست و در حقیقت همان قدر که یک فروشنده موجب ایجاد تکانه در وضعیت بازار می‌شود رفتار مصرف کننده‌ها هم می‌تواند همین اتفاق را رقم بزند. وی ادامه داد: با توجه به تلاش‌های خوبی که صورت گرفته ما هیچ کمبودی در خصوص کالاهای اساسی نداریم و فقط این رفتارها ممکن است باعث برخی کاهش موجودی‌ها در بازار و به دنبال آن باعث تغییرات در قیمت‌ها شود. رئیس اتاق اصناف کشور افزود: من توصیه می‌کنم که مصرف کنندگان تحت تأثیر شایعات قرار نگیرند، زیرا همه تلاش ما و مسئولان دولتی و بخش خصوصی تأمین نیازهای مردم به ویژه در خصوص کالاهای اساسی است و ما امیدواریم که هیچ کمبودی نداشته باشیم. ممبینی در خصوص تأمین کالاهای اساسی در ماه رمضان نیز گفت: اصناف در ماه مبارک رمضان با برنامه فروش ویژه و دایر کردن نمایشگاه‌های ویژه در برخی مناطق کشور، کالاهای مورد نیاز و اساسی را با قیمت‌های مصوب در اختیار مصرف کنندگان قرار دادند و ما امسال هیچ کمبودی در خصوص کالاهای اساسی و کالاهای مرتبط با ماه رمضان تا امروز نداشتیم. وی ادامه داد: اصناف به عنوان آخرین حلقه در زنجیره تأمین، نقش رصد بازار و پیش بینی از وضعیت کمبود کالاها را به عهده دارند و همواره تلاش کردند که با اطلاع رسانی به دستگاه‌های تأمین کننده مواد مختلف، مواد مورد نیاز را تهیه کنند. رئیس اتاق اصناف کشور گفت: دستگاه نظارتی نیز وظیفه کنترل بازار را بر عهده دارند و با توجه به اعمال نظارت و بازرسی‌هایی که در سطح بازار انجام شده، تلاش شده که از هر گونه افزایش قیمت جلوگیری شود. ممبینی ادامه داد: دستگاه‌های متولی و اتاق اصناف تلاش دارند که نظارت و بازرسی توسط خود اصناف که مورد اعتماد مردم و همچنین خود اصناف هستند، صورت بگیرد و تا امروز اصناف کارنامه قابل قبولی داشتند. وی با اشاره به اینکه تا امروز موارد تخلفی هم بوده گفت: با مشارکت بازرسی اصناف، سازمان حمایت و تعزیرات حکومتی برخی تخلفات وجود داشته که در خصوص آن‌ها پرونده تشکیل شده و به موارد تخلف هم رسیدگی می‌شود. ]]> اقتصاد Sun, 19 May 2019 15:45:27 GMT http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132970/هیچ-کمبودی-تامین-کالاهای-اساسی-نداریم افزایش ۲۲ درصدی قیمت بلیت قطار بعد از ماه رمضان http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132969/افزایش-۲۲-درصدی-قیمت-بلیت-قطار-بعد-ماه-رمضان به گزارش ایران خبر، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم نژاد با اشاره به تصمیمات گرفته شده در قبال نرخ بلیت حمل‌ونقل مسافر ریلی و جاده‌ای اظهار داشت: در نشست شورای‌عالی هماهنگی ترابری کشور، تصمیم به افزایش نرخ بلیت قطارهای مسافری برای بعد از ماه مبارک رمضان گرفته شد که مشمول تعدیل‌های زیادی است. وی افزود: نرخ بلیت قطارهای مسافری به طور متوسط ۲۲ درصد افزایش می‌یابد و البته سعی شد در مسیرهایی که از تقاضای بالایی برخوردار است، متوسط افزایش قیمت رو به پایین باشد. آدم نژاد با اشاره به نرخ بلیت اتوبوس نیز گفت: نرخ بلیت ناوگان اتوبوس ویژه (وی‌آی‌پی) آزاد است و بر اساس عرضه و تقاضا محاسبه می‌شود. اما در همین رابطه افزایش نرخ بلیت اتوبوس‌های عادی نیز در هفته جاری در جلسه ستاد تنظیم بازار بررسی می‌شود. معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: البته زمانی که حرف از آزادسازی زده می‌شود این تصور به وجود می‌آید که هیچ نظارتی بر نرخ‌ها نیست، در دنیا نرخ شناور چارچوبی دارد، اما ما در حوزه حمل‌ونقل هوایی در عرضه و تقاضا مشکل داریم، چون عرضه ما کم و تقاضا زیاد است و بالعکس در حوزه مسافر جاده‌ای عرضه زیاد و تقاضا کم است. وی در خصوص مشکلات فعالان حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای تصریح کرد: در حوزه جاده‌ای همکاران ما در سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهایت تلاش خود را برای رفع مشکلات این بخش انجام می‌دهند اما هزینه‌های نگهداری ناوگان بسیار سنگین شده و باید برای آن فکر اساسی کرد. آدم نژاد با بیان اینکه «به دنبال راهکارهایی برای بهبود وضعیت حمل‌ونقل جاده‌ای هستیم» گفت: مساله کمبود روغن موتور ناوگان سنگین در دست پیگیری قرار دارد و مشکلات برطرف می‌شود اما مشکل اصلی قیمت بالای این محصول است که در دست بررسی قرار دارد. معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی یادآور شد: ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت از روز گذشته به طور رسمی زیر نظر معاونت حمل‌ونقل فعالیت خود را شروع کرده است. ]]> اقتصاد Sun, 19 May 2019 14:46:18 GMT http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132969/افزایش-۲۲-درصدی-قیمت-بلیت-قطار-بعد-ماه-رمضان برنامه ای برای افزایش وام خرید مسکن نداریم http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132962/برنامه-افزایش-وام-خرید-مسکن-نداریم به گزارش ایران خبر، وزیر راه و شهرسازی گفت: براساس مصوبه شورای پول و اعتبار در اسفند سال گذشته، تسهیلات ساخت مسکن ۶۵ درصد افزایش پیدا می کند.  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در خصوص برنامه وزارت‌خانه برای افزایش وام مسکن، اظهار کرد: در وزارت راه‌وشهرسازی بر تقویت بخش عرضه مسکن تاکید داریم، تولید کنندگان و انبوه‌سازان باید تقویت شوند. وزیر راه شهرسازی با بیان اینکه وام مسکنی که به فرد و زوجین تعلق می‌گیرد از طریق اختصاص وام به سازنده در نظر گرفته شده است، افزود: در ۱۶ اسفند سال گذشته مصوبه شورای پول و اعتبار برای افزایش وام ساخت مسکن دریافت شد و این تسهیلات حدودا ۶۵ درصد افزایش پیدا می‌کند. عضو کابینه دولت با اشاره به اینکه وام ساخت مسکن قابل انتقال به خریداران است و کمک می‌کند تا اثر تورمی ایجاد نشود و عرضه فعال شود تا بتوانیم در آینده شاهد تولید بیشتر مسکن باشیم، ادامه داد: اشخاصی که قصد ساخت مسکن دارند می‌توانند از تسهیلات ساخت مسکن بهره‌مند شوند تا بتوانیم برای خانه دار شدن آن‌ها در مراحل بعدی گام‌های بلندتر و استوار تری برداریم. /باشگاه خبرنگاران جوان   ]]> اقتصاد Sun, 19 May 2019 10:41:22 GMT http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132962/برنامه-افزایش-وام-خرید-مسکن-نداریم بلیت قطار بعد از ماه رمضان گران می شود http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132961/بلیت-قطار-بعد-ماه-رمضان-گران-می-شود به گزارش ایران خبر،  شهرام آدم‌‌نژاد در حاشیه جلسه امضای تفاهم‌نامه همکاری‌ مشترک معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی و مرکز همکاری‌های تحول و پیشرفت ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: پس از هماهنگی در شورای عالی هماهنگی ترابری کشور تصمیم افزایش قیمت بلیت قطار اخذ شد. وی ادامه داد: تقاضا از سوی شرکت‌های ریلی در این حوزه زیاد بود و با توجه به افزایش هزینه‌ها مقرر شد، پس از ماه مبارک رمضان قیمت بلیت قطار به طور متوسط 22 درصد افزایش یابد، البته سعی کرده‌ایم، در مسیرهای پرتقاضا این رقم کمتر باشد. * تصمیم‌گیری برای قیمت بلیط اتوبوس‌های عادی در ستاد تنظیم بازار معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی گفت: در حوزه جابه‌جایی مسافر جاده‌ای قیمت بلیت اتوبوس‌های ویژه بر اساس عرضه و تقاضا است و برای اتوبوس‌های غیرویژه هم همین هفته در ستاد تنظیم بازار در حال جمع‌بندی هستیم. * قیمت بلیت هواپیما بر اساس عرضه و تقاضا آدم‌نژاد بیان کرد: در حوزه حمل‌ونقل هوایی نرخ‌گذاری بلیت مسافری بر اساس قواعد عرضه و تقاضا است. وی افزود: البته زمانی که حرف از آزادسازی زده می‌شود این تصور به وجود می‌آید که هیچ نظارتی بر نرخ‌ها نیست، در دنیا نرخ شناور چارچوبی دارد، اما ما در حوزه حمل‌ونقل هوایی در عرضه و تقاضا مشکل داریم، چون عرضه ما کم و تقاضا زیاد است و بالعکس در حوزه مسافر جاده‌ای عرضه زیاد و تقاضا کم است. * ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت از دیروز ذیل معاونت حمل‌ونقل شد وی درباره اتصال نرخ دوم گازوئیل به کارت سوخت کامیون‌ها اظهار داشت: از روز گذشته ستاد مدیریت حمل‌ونقل سوخت ذیل معاونت حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی شد و البته هنوز در این حوزه تصمیمی اتخاذ نشده است. معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره کاهش سهمیه پایه سوخت کامیون‌ها بیان کرد: در ابتدا قرار بود در سیستم توزیع سوخت بر اساس نیاز به خودروها سوخت اختصاص یابد که سوخت پایه و همچنین عملکردی اختصاص یافت و برنامه این بود که به تدریج این سوخت کاهش یابد که این تصمیم درستی است./فارس ]]> اقتصاد Sun, 19 May 2019 10:41:20 GMT http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132961/بلیت-قطار-بعد-ماه-رمضان-گران-می-شود پارکینگ هم چند نرخی شد! http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132953/پارکینگ-هم-چند-نرخی به گزارش ایران خبر، در سال‌های اخیر به واسطه رشد جمعیت، ساخت فروشگاه و مال‌های بزرگ و تراکم جمعیت در مناطق اداری در ساعات کار در شهرهای بزرگ به ویژه تهران، واحدهای مختلف به ساخت و ایجاد پارکینگ پرداخته‌اند که عموم این پارکینگ‌ها زیر نظر شهرداری‌ها و صاحبان مراکز خرید و مال‌ها فعالیت می‌کنند. برای استفاده از امکانات پارکینگ مبلغی به عنوان ورودی و اضافه مبلغی به عنوان توقف وسیله نقلیه به ازای هر ساعت دریافت می‌شود که در ماه‌های اخیر قیمت ورودی و اضافه توقف در برخی از واحدهای پارکینگی رشد قابل توجهی داشته و با نرخ اعلامی از سوی اتحادیه تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ و کارواش‌های تهران بسیار متفاوت است به طور مثال نرخ ورودی که از سوی اتحادیه اعلام شده در حدود ۱,۸۰۰ تومان است اما دریافتی از سوی برخی پارکینگ‌های مراکز خرید بیش از ۳,۰۰۰ تومان است. در این رابطه محسن فقیهی - رئیس اتحادیه تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ و کارواش‌های تهران - به ایسنا گفت: آخرین نرخ ابلاغی و رسمی اتحادیه مربوط به سال ۱۳۹۴ است و تا به امروز سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نرخ پیشنهادی اتحادیه که در ابتدای سال گذشته تهیه شده را تصویب و ابلاغ نکرده است. وی ادامه داد: نرخ‌های مندرج در سایت اتحادیه، پیشنهاد اتحادیه به سازمان حمایت بوده که تا به امروز این نرخ‌ها تائید نشده و تنها برخی اخبار حکایت از آن دارد که در روزهای آینده نرخ‌های پیشنهادی سال گذشته به تصویب برسد. فقیهی خاطرنشان کرد: حجم اعظم پارکینگ‌های سطح شهر تهران همچون پارکینگ فرودگاه‌ها، پارکینگ‌های شهرداری و پارکینگ مراکز تجاری زیر نظر شهرداری‌ها فعالیت می‌کنند که نرخ‌گذاری فعالیت این دست واحدها توسط شهرداری انجام شده و نرخ بسیار متفاوتی نسبت به پارکینگ‌های اتحادیه دارد. رئیس اتحادیه تعمیرگاه، اتوسرویس، پارکینگ و کارواش‌های تهران با بیان اینکه در شهر تهران تنها ۱۱۰ پارکینگ زیر نظر اتحادیه فعالیت می‌کنند، یادآور شد: برخی از پارکینگ‌های فعال در مراکز تجاری تا ۱۰ هزار تومان به عنوان مبلغ ورودی دریافت می‌کنند. وی تاکید کرد: تفاوت نظر در تعیین نرخ واحدهای زیر نظر اتحادیه و شهرداری عاملی شده تا بسیاری از افراد از این صنف خارج شوند. با این تفاسیر می‌توان گفت که تفاوت نرخ پارکینگ‌ها در شهر تهران به دلیل آن است که یک مسئول واحد بر فعالیت پارکینگ‌ها نظارت ندارد. ]]> اقتصاد Sun, 19 May 2019 09:35:21 GMT http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132953/پارکینگ-هم-چند-نرخی سیل نقدینگی از سیل خوزستان هم بدتر است http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132954/سیل-نقدینگی-خوزستان-هم-بدتر به گزارش ایران خبر، روز گذشته در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی که به ریاست رئیس جمهور و با حضور رؤسای قوه مقننه و قضائیه و دیگر اعضا برگزار شد، بررسی طرح «تسهیل و رفع موانع تولید» در جهت رونق تولید و توانمندسازی بنگاه‌های تولیدی تصویب رسید. به موجب این تصمیم، شرکت‌های حائز شرایط بند «ز» تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۹۷، می‌توانند تا پایان سال ۹۸ با تجدید ارزیابی دارایی خود، سرمایه خود را افزایش دهند و از معافیت مالیاتی مربوطه برخوردار شوند. همچنین به ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اجازه داده شد که به منظور جلوگیری از تعطیلی بنگاه‌های تولیدی که طرح احیای تولید و ساماندهی ملی آنها به تأیید ستاد رسیده است، در مورد استمهال و تقسیط برخی از بدهی‌های آنها تصمیم‌گیری کند. در این رابطه، عبدالوهاب سهل‌آبادی - رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران - در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ستادهای تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون نتوانستند آن طور که مورد انتظار فعالان اقتصادی بوده عمل کنند، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بیشتر به دنبال پرداخت تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی است، اما با توجه به وجود دیون معوقه، این واحدها برای دریافت تسهیلات ترغیب نمی‌شوند. وی افزود: اما موضوع خوبی که در طرح جدید در نظر گرفته شده، دریافت نکردن مالیات از تولیدکنندگانی است که سرمایه خود را افزایش می‌دهند و حائز شرایط بند «ز» تبصره ۱۰ قانون بودجه سال ۹۷ هستند. این مسئله می‌تواند به تولیدکنندگان کمک کند. رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در ادامه با بیان اینکه در شرایط خاصی که امروزه بر کشور حاکم است، طرح‌های جاری می‌تواند به صورت مسکن عمل کند، تصریح کرد: نوسانات نرخ ارز و قیمت مواد اولیه تولید باعث بلاتکلیفی تولیدکنندگان شده است. موانع بانکی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید حل نشده رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران همچنین با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی در حال حاضر موانع بانکی است، گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تصمیماتی را در این زمینه اتخاذ می‌کند، اما بانک‌ها نمی‌توانند این تصمیمات را اجرا کنند، چرا که قوانین به آن‌ها اجازه نمی‌دهد. وی افزود: در حال حاضر تولیدکنندگان با معوقات قبلی خود درگیر هستند و اگر بانک‌ها بخواهند تسهیلات جدیدی به آن‌ها پرداخت کنند و مجدداً بدهی‌های جدید و قبلی آن‌ها را مورد استمهال و تقسیط قرار دهند، پرداخت آن‌ها از توان تولیدکنندگان خارج است. نقدینگی و دلالان، عامل مشکلات اقتصادی سهل‌آبادی با بیان اینکه سیل نقدینگی از سیل خوزستان هم بدتر است، اظهار کرد: چراکه برای مقابله با سیل خوزستان تمهیداتی در نظر گرفته شده اما چند سال است که سیل نقدینگی باعث تخریب اقتصاد شده و هیچ تدبیری برای مقابله با آن نیز اتخاذ نشده است. وی افزود: از طرفی تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی که در پی آن ایجاد شده باعث افزایش نرخ ارز شد، اما علت بسیاری از مشکلات فعلی نیز دلالان و نقدینگی موجود در کشور است. ]]> اقتصاد Sun, 19 May 2019 09:35:21 GMT http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132954/سیل-نقدینگی-خوزستان-هم-بدتر وام بین بانکی ۲ برابر شد http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132951/وام-بین-بانکی-۲-برابر به گزارش ایران خبر، عبدالناصر همتی ، اظهار داشت: با اقدامات انضباطی بانک مرکزی و همکاری بانکها اضافه برداشت بانکها از بانک مرکزی به پایین ترین حد خود درچند ماه گذشته رسید. وی تاکید کرد: در عوض مبلغ بین بانکی که همان قرض بانکها به همدیگر است نسبت به سال قبل بیش از دو برابر شده و به مبلغ 70هزارمیلیارد تومان رسید که رکورد مهمی است. رئیس کل بانک مرکزی ادامه داد: اضافه برداشت، پول پرقدرت وارد جامعه می کند وتورم زا است لیکن تأمین منابع از طریق بین بانکی هیچ گونه تأثیر تورمی ندارد./تسنیم ]]> اقتصاد Sun, 19 May 2019 09:34:24 GMT http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132951/وام-بین-بانکی-۲-برابر آخرین تغییرات قیمت آب http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132950/آخرین-تغییرات-قیمت-آب به گزارش ایران خبر، طی سال‌های گذشته همواره عنوان شده که قیمت‌های آب و برق در ایران منطقی نبوده و لازم است تحولاتی در این عرصه به‌وجود آید. چراکه طبق آمار لیست دریافت آب‌بها در کشورهای خاورمیانه، ایران جزو کشورهایی است که کمترین آب‌بها را از مشترکان خود دریافت می‌کند. در این راستا بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها که در سال ۱۳۸۹ اجرایی شد، قرار بود طی پنج سال به تدریج قیمت حامل‌های انرژی هم‌چون آب و برق افزایش پیدا کند و به قیمت‌های واقعی خود برسد که این کار باید تا سال ۱۳۹۴، اجرایی و قیمت‌ها به‌صورت غیریارانه‌ای و واقعی به مردم عرضه می‌شد اما این موضوع محقق نشد. البته در اردیبهشت‌ماه سال گذشته شاهد افزایش هفت درصدی تعرفه آب و برق بودیم که به گفته تحلیل‌گران، این رقم نیز نتوانست فاصله قیمت تمام شده و آنچه از مشترکان اخذ می‌شود را پر کند. در این راستا، در سومین دهه نخستین ماه سال جاری، مصوبه دولت درباره «افزایش بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸» ابلاغ و اعلام شد بهای آب شرب و برق از ابتدای اردیبهشت سال ۱۳۹۸ سالانه به میزان هفت درصد (۷%) افزایش می‌یابد. افزایش هفت درصدی بهای آب مصوبه‌ای که به گفته _ معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور_ از ابتدای ماه جاری اجرایی شده است. مسعود خشایی در این مورد به ایسنا گفت: افزایش هفت درصدی بهای آب از ابتدای اردیبهشت‌ماه اعمال و هفت درصد به تعرفه‌های قبلی اضافه شده است که عدد بزرگی نیست. البته پیش از این از سوی شرکت‌های تابعه به مردم اطلاع‌رسانی شده بود. افزایش ۱۶ درصدی بهای آب پرمصرف‌ها از ابتدای خردادماه وی با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی بهای اب مشترکان پرمصرف نیز اظهار کرد: از ابتدای خردادماه نیز با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، علاوه بر میزان افزایش هفت درصدی، از ابتدای خرداد ماه، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می‌شود. معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: قبل از افزایش ۱۶ درصدی، مشترکان پر مصرف شناسایی خواهند شد و به آن‌ها اطلاع رسانی خواهیم کرد که مدیریت مصرف کنند تا شامل افزایش ۱۶ درصدی بها نشوند. به گفته خشایی خانوارهایی که مصرف آب یا برق ماهانه آنها پایین‌تر از الگوی مصرف بوده و در بازه زمانی اول خرداد تا پایان شهریور، در مقایسه با دوره مشابه سال قبل، مصرف خود را کاهش می‌دهند، مشمول تخفیف به میزان مصرف کاهش‌یافته با نرخ اولین پله مصرف خواهند شد. ]]> اقتصاد Sun, 19 May 2019 08:02:31 GMT http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132950/آخرین-تغییرات-قیمت-آب آخرین وضعیت عرضه و قیمت میوه‌های نوبرانه‌/قیمت پیاز کاهش یافت http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132949/آخرین-وضعیت-عرضه-قیمت-میوه-های-نوبرانه-پیاز-کاهش-یافت به گزارش ایران خبر، حسن صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ورود هلوی نوبرانه به بازار میوه گفت: این میوه هنوز پیش رَس و قیمت آن نیز در هرکیلوگرم بین ۷ تا ۸ هزارتومان است. رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان از میوه استقبال چندانی نمی‌شود، اضافه کرد: تنها محصول پر مشتری این ماه هندوانه است که قیمت آن نیز بین ۱۵۰۰ تا ۳,۰۰۰ تومان است. وی درباره قیمت نوبرانه هایی مانند چغاله و گوجه سبز نیز افزود: این محصولات در ابتدا که وارد میدان مرکزی شده بودند توسط چرخ دستی‌ها در خیابان‌ها به قیمت‌های گزاف به فروش می‌رسیدند که این قیمت‌ها نیز منطقی نبود. صابری گفت: چون چرخی‌ها، این نوبرانه ها را می‌شویند، پُرزهای آنها را می‌گیرند و در مقدار کم عرضه می‌کنند نرخ آنها نیز بالاست درحالی که در خود میدان مرکزی از چنین قیمت‌هایی خبری نیست. وی با بیان اینکه هم اکنون قیمت هرکیلوگرم چغاله در میدان مرکزی بین ۵۰ تا ۶۰ هزارتومان است، قیمت هرکیلوگرم گوجه سبز را نیز حداکثر ۱۵ تا ۲۰ هزارتومان اعلام کرد. صابری با اشاره به اینکه گیلاس‌های موجود در بازار نرسیده و به اصطلاح تلخک هستند، گفت: این قبیل محصولات تا زمانی که میوه کامل قابلیت عرضه به بازار را پیدا کند، شامل قیمت‌گذاری نیستند. وی همچنین به کاهش قیمت پیاز در بازار اشاره کرد و افزود: قیمت این محصول در میدان مرکزی میوه و تره بار کیلویی حداکثر ۲ هزارتومان است ضمن اینکه تولید نقاطی مانند اصفهان، دزفول و… وارد بازار شده و قیمت را شکسته است. ]]> اقتصاد Sun, 19 May 2019 08:01:33 GMT http://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/132949/آخرین-وضعیت-عرضه-قیمت-میوه-های-نوبرانه-پیاز-کاهش-یافت