ایران خبر بررسی می کند؛
شکست رسانه ملی در برابر شبکه های ماهواره ای با تضاد در تبلیغات اقتصادی و فرهنگی
20 شهريور 1395 ساعت 11:14
پر مخاطب بودن برنامه های ماهواره برای مردم ایران باعث شده تا تبلیغ کالاهای ایرانی نیز در شبکه های ماهواره افزایش یابد و تولید کنندگان به تبلیغ کالای خود در ماهواره راضی شده اند چرا که بر نفود شبکه های خارجی بر خانواده های ایرانی واقف هستند.
ایران خبر- واقعيتي به نام مخاطب ماهواره اي باعث شده تا تبلیغات هر نوع کالای ایرانی در شبکه های ماهواره ای افزایش یابد. سالهاست که برخی از مسئولان در صدد هستند که به جامعه بقبولانند ماهواره مخاطبان کمی را به خود اختصاص داده است و بیشتر بیننده ها وقت خود را صرف تماشای برنامه های صدا و سیما می کنند، اما واقعیت این است که اکثر مردم ایران مخاطب برنامه های ماهواره هستند.
پر مخاطب بودن برنامه های ماهواره برای مردم ایران باعث شده تا تبلیغ کالاهای ایرانی نیز در شبکه های ماهواره افزایش یابد و تولید کنندگان به تبلیغ کالای خود در ماهواره راضی شده اند چرا که بر نفود شبکه های خارجی بر خانواده های ایرانی واقف هستند.
این روزها اکثر برندهای ایرانی برای جذب مشتری اقدام به راه اندازی کمپین خرید کالای ایرانی کرده اند. و با تبلیغات گسترده در شبکه های ماهواره ای مردم را تشویق و ترغیب می کنند تا کالای ایرانی خریداری کنند و جایزه ای هم برای خریداران درنظر گرفته شده است.
مسئله تبلیغ در شبکه های ماهواره مطرح نیست چون تولید کنندگان به این کار راضی شده اند. مسئله این است زمانی که فیلم های ایرانی در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شد با موج گسترده مخالفان روبرو شد. این جای تعجب دارد! اگر تبلیغ برای خرید کالای ایرانی تبلیغی اقتصادی به حساب می آید و کمکی است به بدنه اقتصاد کشور، تبلیغ فیلم هایی که در ایران ساخته شده و مجوز هم دارد تبلیغی فرهنگی محسوب می شود. همان طور که اقتصاد به رشد و پویایی کشور کمک می کند فرهنگ هم در موارد بسیاری به روابط اجتمای و فرهنگی افراد کمک می کند.
کد مطلب: 69999