پایگاه خبری ایران خبر 7 مهر 1400 ساعت 13:45 https://www.irankhabar.ir/fa/doc/report/165884/ابتذال-بین-تسترهای-ایرانی-بیداد-می-کند -------------------------------------------------- ایران خبر گزارش می دهد؛ عنوان : ابتذال بین تسترهای ایرانی بیداد می کند -------------------------------------------------- غذا و صرف آن بخشی از زندگی همه ما است بخشی که اصلا از زندگی حذف و جدا نمی شود. غذا و مواد غذایی با انواع مختلف طعم، رنگ، بو و مزه در اختیار همگان هست. متن : ابتذال بین تسترهای ایرانی بیداد می کند   غذا و صرف آن بخشی از زندگی همه ما است بخشی که اصلا از زندگی حذف و جدا نمی شود. غذا و مواد غذایی با انواع مختلف طعم، رنگ، بو و مزه در اختیار همگان هست. هر کسی با توجه به سلیقه و ذائقه ای که دارد از مواد غذایی استفاده می کند و غذا تهیه می کند. غذا درست کردن یک نوع تجربه و علاقه است که شاید همه این علاقه را نداشته باشند.   بی شک هر کدام از ما در صفحه های اینستاگرام فاجعه تبلیغات غذا را مشاهده کردیم. تبلیغاتی که کاملا ضدتبلیغ است و برای مخاطب هیچ جذابیت و حس خوشایندی ندارد وصرفا برای تستر و صاحب رستوران یا کافه جنبه مالی قابل توجهی دارد.   دریافت حقوق میلیونی در قبال ضدتبلیغ اگر قرار بر این باشد که کافه یا رستورانی صرفا برای کسب درآمد بیشتر به بدترین شکل ممکن تبلیغ محصول خود را داشته باشد بهتر است که افراد در منزل و از مواد غذایی خود استفاده کنند. در بسیاری از تبلیغات دیده شده کباب یا مرغ کاملا سوخته و تستر در نهایت بی انصافی با به به و چه چه مردم را ترغیب می کند به آن رستوران یا کافه مراجعه کنند و با معرفی وی از تخفیف هم استفاده کنند! این کاملا واضح است که آن خانم یا آقای تستر در آن لحظه فقط به فکر چند 10 میلیونی است که قرار است به حساب اش واریز شود نه کیفیت غذا و مردم از همه جا بی خبر! متاسفانه برخی از تسترها با انتشار تصاویر وسوسه انگیز مردم را برای رفتن به این رستوران های بی کیفیت تشویق می کنند.   جراح قلب ادعای یک تستر را ندارد! نکته جالب و تاسف آور این است برخی از این تسترها می گویند ما وقت نداریم!  گویا جراح قلب یا مغز و اعصاب هستند که کاری بسیار مهم و حیاتی انجام می دهند. با این وضعیت وقت نداشتن برخی تسترها برای ضد تبلیغ درخواست دریافت عددهای نجومی شان به راحتی پرداخت می شود. و این بدترین نوع روش ارائه محصول است.   بخشی از برنامه‌ی یوتیوبی Best Ever Food Review Show را به عنوان مثال برای تحلیل یک پدیده‌ی همه‌گیر در محتوای آنلاین را ببینید، «تِیست غذا». یکی از معروف‌ترین تِسترهای جهان به‌نام سانی که برای تجربه‌ی طعم‌ها و سبک‌های تازه آشپزی حتی به ایران و شهرهای مختلف اش سفر کرده است. اگر وقت بگذارید و ویدیوهای دیگر این تِستر را تماشا کنید متوجه تفاوتی فاحش با نمونه‌های داخلی می‌شوید؛ تفاوت کیفیت کار این تِستر با نمونه‌های ایرانی که حتماً حداقل چندتایی‌شان را دیده‌اید، چند علت دارد. نکته ای که می توان به آن اشاره کرد این است که بیشتر تسترهای ایرانی اضافه وزن دارند و بیش از حد و توان غذایی خود به غذا حمله می کنند و طوری غذا می خورن که گویا سال هاست رنگ غذا را ندیدند در حالیکه روز قبل با همان ولع چندش آور و مبتذل ضدتبلیغ دیگری داشتند.  نبود تولید محتوا در برخی تبلیغات  متاسفانه در این روش کسب درآمد حرف اول را می زند و تولید محتوای درست و در شان مخاطب اصلا دراین نوع به اصطلاح تبلیغات دیده نمی شود. کدامیک از این منفعت طلبان از یک کارشناس تغذیه مشاوره و راهنمایی گرفتند؟ کدامیک غذای سالم و مفید را برای مخاطب به اشتراک گذاشته اند؟ قطعا تعداد خیلی کمی هستند که با وجدان کار کنند و سلامت مخاطب را در نظر بگیرند.   در برخی از این تبلیغات دیده شده که چند پرس غذا فقط برای یک نفر سرو می شود و آن خانم یا آقا توان ندارد 6 پرس غذا را بخورد از هر کدام مقداری را تست می کند و بعد خدا داند غذا چه سرنوشتی خواهد داشت؟ واقعا هر آدم عاقلی با دیدن این تصاویر باید فکر کنم که خوردن چند بشقاب سوخاری، چند نوع چلوکباب، انواع برگر و فست فود در توان یک نفر نیست. اگر رستورانی از کار و محصول خود مطمئن باشد نیازی نیست برای یک تبلیغ کذایی به اندازه چندین نفر غذا تهیه کند آن هم در این وضعیت که می دانیم خیلی ها در حسرت صرف یک پرس غذا هستند.   در ادامه نظر چند کاربر را در این زمینه می خوانید؛ کاربری نوشت: وقتی میگین تستر غذا، توقع چیزی مثل فیلم "بال یا ران" محصول ١٩٧۶ فرانسه داریم، ولی در واقعیت چند نفرن که تو شهر میگردن و در عوض غذای مجانی و پول، رستوران تبلیغات میکنن و شهرتشون هم مدیون عکس با سلبریتی ها و مصاحبه با چند مجله زرد هستن و هیچ درکی از غذا و آشپزی ندارن. دیگری نوشت: در کشورهای دیگه هستن آدمهایی که شهر به شهر میگردن، غذا ها تست میکنن، فرقی هم نداره براشون رستوران باشه یا یه آدم که کنار خیابون غذا درست میکنه، ولی نمونه ایرانیش تو رستوران ها میگرده، یه باده غذا جلوشه که اکثرا فست فوده و هرچی میخوره فقط تعریف میکنه و آخرشم تبلیغ رستورانه دیگری نوشت: تو اینستاگرام به اندازه هر یک نفر ایرانی ۳ تستر غذا بی سواد هم داریم که میلیونی پول در میارن و از غذا فقط خوردنشو بلدن. کاربر دیگری نوشت: تعداد تستر های غذا از تعداد رستوران‌ های تهران بیشتر شده . قسمت آخر یه برنامه میذارن خودشونو میخورن. گزارش از: مه جبین محمدی