پایگاه خبری ایران خبر - آخرين عناوين سیاست :: نسخه کامل https://www.irankhabar.ir/political Wed, 06 Dec 2023 07:34:00 GMT استوديو خبر (سيستم جامع انتشار خبر و اتوماسيون هيئت تحريريه) نسخه 3.0 /skins/default/fa/normal01/ch01_newsfeed_logo.gif تهيه شده توسط پایگاه خبری ایران خبر https://www.irankhabar.ir/ 100 70 fa نقل و نشر مطالب با ذکر نام پایگاه خبری ایران خبر آزاد است. Wed, 06 Dec 2023 07:34:00 GMT سیاست 60 مقررات جذب نخبگان خارج از کشور در هیئت‌های علمی اصلاح می‌شود https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187779/مقررات-جذب-نخبگان-خارج-کشور-هیئت-های-علمی-اصلاح-می-شود به گزارش ایران خبر، در جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی که عصر امروز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی برگزار شد، موضوع استفاده از ظرفیت اساتید نخبه دارای تابعیت مضاعف در هیئت‌های علمی در راستای استفاده از ظرفیت ایرانیان نخبه خارج از کشور در دانشگاه‌ها، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد، منع قانونی مصوبه مجلس در این زمینه اصلاح و با پیشنهاد شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، لایحه‌ای از سوی دولت برای استفاده از ظرفیت این نخبگان به مجلس ارائه شود. بحث و بررسی درباره خانه ملی گفتگوی آزاد، شرایط، اصول موضوعی، قلمرو بحث‌ها و دیگر ملزومات آن از دیگر محورهای جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بود. همچنین با تایید اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی، پنج عضو حقیقی شورای فرهنگی ـ اجتماعی خانواده و زنان این شورا انتخاب و مقرر شد با برگزاری اولین جلسه آن رئیس این شورا نیز توسط اعضا به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی معرفی شود تا در صورت تایید، وی علاوه بر دبیری ستاد خانواده و زنان و رئیس شورای فرهنگی ـ اجتماعی خانواده و زنان، به عضویت حقوقی شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نیز درآید. ]]> سیاست Tue, 05 Dec 2023 20:16:11 GMT https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187779/مقررات-جذب-نخبگان-خارج-کشور-هیئت-های-علمی-اصلاح-می-شود طرح حمایت از افشاگران فساد اصلاح شد https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187778/طرح-حمایت-افشاگران-فساد-اصلاح به گزارش ایران خبر، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس، گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح یک فوریتی حمایت از افشاگران فساد را بررسی کرده و به منظور تامین نظر شورای نگهبان با اعمال اصلاحاتی در این طرح موافقت کردند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی ماده ۱۵ این طرح را به شرح زیر اصلاح کردند: در صورتی که گزارشگر، گزارش و اسناد مربوط به آن را تنها در سامانه ثبت و بارگذاری کرده و آن را علنی نکرده باشد، به اتهام جرائمی از قبیل افترا یا جرم موضوع ماده ۶۹۸ کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی، تعزیرات و مجازات های بازدارنده یا افشای اسناد محرمانه قابل تعقیب نیست مگر اینکه فساد کشف نشود و سوء نیت گزارشگر نیز اثبات شود. در هر صورت گزارشگر مجاز به انتشار یا افشای مفاد گزارش خود نیست. ]]> سیاست Tue, 05 Dec 2023 05:46:23 GMT https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187778/طرح-حمایت-افشاگران-فساد-اصلاح آغاز جلسه علنی مجلس/ لایحه بودجه ۱۴۰۳ به مجلس می‌آید https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187777/آغاز-جلسه-علنی-مجلس-لایحه-بودجه-۱۴۰۳-می-آید به گزارش ایران خبر، جلسه علنی امروز ( سه شنبه) مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی آغاز شد. موارد زیر در دستور کار جلسه علنی امروز نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛ قرار دارد: تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۳ کل کشور از سوی رئیس جمهور به مجلس گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در خصوص طرح یک فوریتی حمایت از افشاگران فساد( اعاده شده از شورای نگهبان) گزارش کمیسیون عمران در مورد طرح دوفوریتی کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی (اعاده شده از شورای نگهبان ۲) ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت (اعاده شده از شورای نگهبان ۳) گزارش شوردوم کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری در مورد طرح اصلاح موادی از قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد طرح تأسیس حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه ]]> سیاست Tue, 05 Dec 2023 05:32:21 GMT https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187777/آغاز-جلسه-علنی-مجلس-لایحه-بودجه-۱۴۰۳-می-آید قانونی که باعث نارضایتی عمومی شود، مشروعیت خود را از دست می دهد https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187769/قانونی-باعث-نارضایتی-عمومی-شود-مشروعیت-خود-دست-می-دهد به گزارش ایران خبر، به نقل از روابط عمومی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در نخستین کنفرانس ملی دانش مبنا و حکمرانی سرزمینی به تشریح ویژگی‌های حکمرانی خوب پرداخت و اظهار کرد: در نظام حکمرانی با دوگانه‌هایی مواجه هستیم که متضاد یکدیگر نیستند، اما باید نسبت آنها را با یکدیگر در نظام قانون‌گذاری و سیاستگذاری کشورمان تعیین کنیم. نگاهداری بیان کرد یکی از این دوگانه‌ها که در جهت‌گیری کلان سیاستگذاری و قانون‌گذاری کشورمان مطرح می‌شود، دوگانه بین علم و اقتصاد است. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت رویکرد نظام غربی و نظام اسلامی در مواجهه به این دوگانه، توضیح داد: نظام غربی در غایت نهایی با نظام اسلامی تفاوت اساسی دارد. نظام غربی مدعی است که هدف نهایی خود را رشد اقتصادی و رفاه تعیین کرده است. وی با بیان اینکه نظام غربی راهبرد اقتصادمحور را در دستور کار خود قرار داده، افزود: در این نظام همه ارجاعات به نظام اقتصادی است و دولت هم‌بر مبنای نظام اقتصادی مدیریت می‌شود و حتی اگر نظامی‌گری می‌کنند، برای رشد اقتصاد است. نگاهداری ادامه‌ داد: اما نظام اسلامی ادعا دارد که غایت نهایی جامعه تعلیم و تربیت انسان‌های متعالی، خردورز، عاقل و عالم باید باشد. وی توضیح داد: اگر نظام غربی ادعا دارد که جامعه را می‌خواهد به بنگاه‌ها و شرکت‌های اقتصادی تبدیل کند، نظام اسلامی می‌خواهد جامعه را به مدرسه و دانشگاه تبدیل کند؛ موضوعی که در سخنان امام‌خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها شنیده‌ایم. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بیان کرد: در نگاه اسلامی، جامعه یک مدرسه اجتماعی است که باید به مردم فرصت یاددادن، یادگرفتن، آموختن و تجربه کردن فراهم شود. بنابراین مردم سالاری دینی در جوهره ذاتی نگاه اسلامی به حکومت داری و حکمرانی گنجانده شده‌ است. وی ادامه‌ داد: بنابراین باید بدانیم که دوگانه علم و اقتصاد را در کشور چطور می‌خواهیم اجرا کنیم و چه تأثیری در نظام سیاستگذاری و قانون‌گذاری ما باید داشته‌ باشد. نگاهداری با اشاره به حرام بودن ربا در نظام اسلامی، گفت: اقتصاد از طریق ربا، باعث ایجاد فعالیت اقتصادی نمی‌شود و در این شیوه، فرصت یاد دادن و یادگرفتن وجود ندارد چون فعلی انجام نمی‌شود. به همین دلیل ربا در اسلام حرام شده‌ است. وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی به‌دلیل اهمیت دادن به علم، ولی فقیه را به‌عنوان رهبر کشور انتخاب کرده، گفت: باید فکر کنیم که باید چه کاری انجام دهیم تا در نظام قانون‌گذاری و سیاستگذاری ما به‌طور عملیاتی بتواند علم، محور راهبری و رهبری باشد. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس دوگانه دیگر در نظام قانون‌گذاری و سیاستگذاری را بحث آرمان گرایی و واقع گرایی دانست و اظهار کرد: مسئله این است که مرکز بین آرمان گرایی و واقع گرایی و نقطه تعادل بین این دو چطور باید طراحی شود. اگر ما آرمان گرایی افراطی را درنظر بگیریم، باعث خستگی مردم می‌شود و اگر واقع گرایی افراطی را در پیش بگیریم، جامعه از تحرک باز می‌ماند. وی ادامه‌ داد: رهبر معظم انقلاب در این زمینه آرمان گرایی واقع بینانه را مطرح می‌کنند. یعنی در عین حال که واقعیت‌ها را می‌بینیم، آرمان‌ها را متناسب با شرایط میدان تدوین کنیم. پیدا کردن نقطه تعادل بین آرمان‌ها و واقعیت‌ها، یکی از مسائلی است که در حکمرانی و قانون‌گذاری محل مناقشه و بحث می‌شود. نگاهداری در خصوص سومین مسئله در حوزه حکمرانی، به داشتن نگاه پروژه‌ای یا فرایندی به مسائل کشور اشاره کرد و گفت: در دنیای حکمرانی، دیگر هیچ مسئله‌ای برای همیشه حل نمی‌شود. هر راه‌حلی، عوارض و تبعاتی دارد و مسائل جدیدی را پیش می‌آورد. بنابراین باید نگاه دائمی و فرایندی را به مقوله حکمرانی و سیاستگذاری در پیش گیریم. وی با بیان اینکه نگاه فرایندی نیاز به راه اندازی زیست بوم حکمرانی دائمی دارد، گفت: به این صورت که مجموعه‌ای از نهادها و سازوکارها دائماً نظام قانون‌گذاری و سیاستگذاری را در مواجهه با مسائل نوپدید و شرایط متحول جامعه بازتولید کنند. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس توضیح داد: در این زیست بوم اجزای مختلفی فعال هستند؛ دانشکده‌های حکمرانی، کانون‌های تفکر، اندیشکده‌ها و آزمایشگاه‌های حکمرانی از جمله اجزای مختلف این زیست بوم دائمی برای حکمرانی به‌شمار می‌آیند. وی با اشاره اینکه باید تفاوت بین حکومت داری و حکمرانی مشخص شود، بیان کرد: باید بپذیریم که تحولات فناورانه و پلتفرم‌های جمعی، تغییراتی که در دنیا رخ داده و ورود فناوری‌هایی مانند هوش‌مصنوعی، اینترنت اشیا و... به جوامع، روابط بین حاکمیت و مردم را دچار بازآرایی کرده است. نگاهداری با بیان اینکه نیاز است از حکومت داری به حکمرانی تغییر زاویه بدهیم، گفت: حکومت داری دستوری و ابلاغی است، فناوری‌های سخت دارد، مردانه است و عقلانیت آن ابزاری است. در حالی که حکمرانی از عقلانیت ارتباطی بهره می‌گیرد؛ به این صورت که ارتباطاتی که از بازیگران غیررسمی، مردم و نهادهای عمومی که در تعریف رسمی حکومت، شأنی برای تصمیم سازی نداشته‌اند، در حکمرانی جایگاه پیدا می‌کنند. وی با بیان اینکه سیستم حکمرانی به‌جای ابلاغ و دستور، از اقناع استفاده می‌کند، گفت: سیاستگذاری و قانون‌گذاری‌ها باید با همراه سازی و اقناع سازی حداکثری مردم همراه باشد. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با تأکید بر اینکه حکمرانی نسبت به حکومت داری زنانه‌تر است، گفت: باید در کنیم که در اگر در قانون‌گذاری و سیاستگذاری تغییر پارادایم از حکومت داری به حکمرانی می‌دهیم، این مسئله چه تأثیری در قانون‌گذاری خواهد داشت. وی پنجمین نکته را به نیاز حکمرانی و حکومت داری به فضیلت و شرافت عنوان کرد و افزود: فضیلت به یک حکمران و قانون‌گذار کمک می‌کند که از سیاست در دوراهی‌ها چطور استفاده کند. همچنین حکمرانی به شرافت نیاز دارد تا بتواند در مسیری که برای مردم درست تشخیص داده، با ثبات قدم، ایمان و قدرت تمام دنبال کند و دچار مصلحت اندیشی‌های غیر شرافتمندانه در تصمیم گیری ها نشود. نگاهداری با بیان اینکه ششمین مسئله در نظام سیاستگذاری و قانون‌گذاری، سطوح آن است، گفت: قانون‌گذاری در سطوح فراملی، ملی و محلی صورت‌می‌گیرد و به نظر من مجلس و نظام قانون‌گذاری ما در تعریف نقش خود در ارتباط با این سطوح، هنوز به جمع بندی لازم نرسیده‌ است. وی توضیح داد: در سطح فراملی ما دیپلماسی پارلمانی را داریم که نمایندگان مجلس در کنار دیپلماسی رسمی، با کشورهای دیگر تعامل دارند و ایفای نقش می‌کنند. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس بر ضرورت حل مسئله در کشور اشاره کرد و گفت: حکمرانی وقتی به کار می‌آید که توان حل مسئله داشته‌باشد. هم و غم ما باید حل مسائل کشور باشد. باید از سندنویسی‌های بی حاصل و رفتارهای نمایشی، بدون ارائه راه حل واقعی برای مسائل کشور، بپرهیزیم. وی با اشاره به اینکه برخی از مدیران با رویکرد تقلیدی و برخی دیگر به‌صورت نمایشی به مدیریت کشور می‌پردازند، افزود: مدیران تقلیدی به‌دنبال اجرای سیاست‌های مؤسسات و صندوق‌های بین‌المللی، بدون توجه به مقتضیات فرهنگی و اجتماعی خاص کشورمان هستند و برخی دیگر از مدیران هم صرفاً کارهای نمادین مانند رونمایی از سند، سفرهای خارجی و... را دنبال می‌کنند. نگاهداری تأکید کرد: پیشنهاد ما این است که به‌جای این دو رویکرد، مدیران ما نوآوری خلاقانه را متناسب با قابلیت‌های اجرایی کشور و شرایط بومی خودمان در پیش گیرند و پژوهشگران در این حوزه به مدیران راهکار ارائه دهند. وی در ادامه با طرح این سؤال که قانون در چه شرایطی باعث تغییر رفتار مردم می‌شود، توضیح داد: اجرای قانون در کنار تصویب آن، اهمیت زیادی دارد. باید بدانیم که رابطه بین هنجارهای اجتماعی و باورهای مردم با قانون چیست. قانون وقتی اجرا می‌شود که باور عموم مردم این باشد که دیگران آن را اجرا می‌کنند. رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه قانون وقتی به مرحله اجرا می‌رسد که بر باور مردم اثر گذاشته باشد، افزود: اگر یک قانون، باعث نارضایتی عمومی شود، کم کم مشروعیت خود را از دست می‌دهد. بنابراین قدرت قانون در هم افزایی و هماهنگی با باورهای عمومی و هنجارهای مردم است. وی با اشاره به رویکرد مرکز پژوهش‌های مجلس در عملکرد خود ادامه‌داد: در این مرکز رویکرد ما این است که حکمرانی در دنیای امروز تبدیل به یک مسئله دانش بنیان شده و نظام فناوری و نوآوری در دنیا متحول شده‌است. دوره دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم رو به پایان است که دانشگاه نسل پنجم در حال شکل گیری است و در کنار دولت و صنعت، جامعه مدنی، محیط زیست و... نیر بر نسل‌های مختلف دانشگاه اثرگذار است. نگاهداری با بیان اینکه حرکت دانشگاه و حکمرانی به‌سوی یکدیگر، حرکتی متقابل است، گفت: مقوله‌های حکمرانی دانش‌بنیان شده و همین امر نشانه‌ای بر نزدیک شدن این دو نظام به یکدیگر هستند. وی با بیان اینکه مجلس پژوهش‌های مجلس تلاش کرده در این مسیر حرکت کند، گفت: ما با راه اندازی خانه خلاق برای تولی گری در بخش عمومی، شبیه سازی سیاستی طرح‌ها و لایحه‌ها، راه اندازی مدرسه حکمرانی و آزمایشگاه خط‌ مشی، برگزاری سه دوره پارلمان دانشجویی و اجرای بیش از ۵۰ رویداد نوآورانه، تلاش کردیم همراهی دانشگاه و حکمرانی را با یکدیگر تسهیل کنیم.    ]]> سیاست Mon, 04 Dec 2023 15:05:14 GMT https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187769/قانونی-باعث-نارضایتی-عمومی-شود-مشروعیت-خود-دست-می-دهد چه کسی رییس جدید مجلس خبرگان می شود؟/ رئیسی به دنبال یک صندلی جدید https://www.irankhabar.ir/fa/doc/report/187759/کسی-رییس-جدید-مجلس-خبرگان-می-شود-رئیسی-دنبال-یک-صندلی ایران خبر - ثبت نام افراد از طیف های مختلف سیاسی فضای انتخابات مجلس خبرگان را آن چنان که باید تا کنون خیلی گرم نکرده است حتی ثبت نام نکردن آیت الله احمد جنتی، رییس مجلس خبرگان رهبری در این دوره از انتخابات، - چنان که معمول بود- نه کنش پر حرارتی را در پی داشت و نه واکنشی که نشان دهد بی حضور ایشان این فضا نه گرم خواهد شد و نه سرد.    به گزارش ایران خبر به نقل از صراط نیوز، نزدیک ده سال پیش بود که آیت الله احمد جنتی در برنامه ای تلویزیونی حضور یافت و گفت: «کار اصلی من شورای نگهبان است. فعالیت‌های دیگر برای من فرعی بود". ایشان در آن زمان رییس مجلس خبرگان رهبری نبود، اما همزمان با دبیری شورای نگهبان که از سال 1371 آغاز شده و همچنان ادامه دارد، چند مسوولیت مهم دیگر هم داشت؛ از سال 1360 تا 1400 دبیر شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بود. از بدو تأسیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در سال ۱۳۷۲ تا اسفند ۱۳۹۶، رئیس این ستاد بود و از سال 1371به امامت جمعه تهران منصوب شد، اما از سال 95 به این سو مسوولیتهایش را کم کرد؛ ابتدا از امامت نماز جمعه کنار گرفت و سپس از دیگر مسوولیتهایش. حالا آیت الله جنتی در سن 97 سالگی نه تنها در نماز جمعه، خطبه نمی خواند بلکه تا آخرین دقایق نام نویسی، نه خود و نه نماینده اش در وزارت کشور، برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان نیز اقدام نکرد. نمایندگان مجلس خبرگان رهبری بر اساس اصل ۱۰۷ قانون اساسی، متشکل از فقهای واجد الشرایط و پس از تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان، از طریق رای مستقیم مردم انتخاب می شوند. 40 سال از تاسیس( مرداد 1362) این مجلس می گذرد. آیت الله جنتی پس ازآیت الله مشکینی که 24 سال رییس مجلس خبرگان رهبری بود، طولانی ترین مدت ریاست بر مجلس را از آن خود کرده است. در سال ۱۳۹۴ در انتخابات دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری که لیست مورد حمایت اصلاح طلبان در تهران رای آورد، ایشان تنها فرد خارج از این لیست بود که به عنوان آخرین نفر(نفرشانزدهم) به مجلس راه یافت و رییس شد. با کناره گیری از رقابت های دوره ششم، حالا این پرسش باقی است که در غیابش ریاست مجلس خبرگان رهبری را چه کسی بر عهده خواهد گرفت.   کاندیدای خراسان جنوبی کاندیدای خراسان جنوبی برای ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، در این دوره نایب رییس اول است. سید ابراهیم رییسی، کسی که در این دوسال، به خاطر عملکرد دولتش و اختلافات درون جناحی، شاید آن طور که باید از سامانه رای قوی برخوردار نیست. از رییسی انتظار می رفت به عنوان رییس جمهور مستقر از تهران نامزد انتخابات مجلس خبرگان شود، اما ترجیح داد همچون دفعه پیشین، بخت خود را در خراسان جنوبی بیازماید که در تهران شاید داستان جور دیگری می شد.  اما بحث ریاست مجلس خبرگان مساله دیگری است، رای، رای نمایندگان است و مصلحتهای آنها با آن چیزی که در افکار عمومی هست ممکن است متفاوت باشد. چنانکه در مجلس پنحم احمد جنتی، به عنوان آخرین نفر تهران رییس مجلس شد، برای همین به صورت بالقوه و به فرض اینکه رای آوردن ایشان از بیرجند حتمی است، او را می توان یکی از گزینه های بالقوه ریاست خبرگان ششم دانست. رییسی در سال 1339 در خانواده ای روحانی در مشهد به دنیا آمده است؛ دارای مدرک سطح چهار فقه و اصول از مدیریت عالی حوزه علمیه قم و دکتری فقه و حقوق خصوصی از دانشگاه عالی شهید مطهری می باشد . وی در سالیان طولانیِ تحصیل و تدریس علمی، همزمان متکفل مهمترین مسؤولیت های اجرائی و قضائی کشور بوده و مأموریت های ویژه ای را به سرانجام رسانده است. او فعلا نایب رییس مجلس خبرگان رهبری است که فاصله چندانی با رییس ندارد.   نایب رییس دوم ،گزینه ای بالقوه برای ریاست آیت الله‌ سید هاشم‌ حسینی‌ بوشهری‌ در سال‌ 1335 در بخش‌ بُردِخون‌ از حوالی‌ بندر دیّر استان‌ بوشهر به‌ دنیا آمد.    آیت الله‌ حسینی‌ بوشهری‌ پس‌ از به‌ پایان‌ رساندن‌ دوره دبستان‌، به‌ تحصیلات‌ علوم‌ دینی‌ روی‌ آورد. مشوق‌ اصلی‌ او در این‌ امر پدرش‌ بود. او تحصیلات‌ خود را در مدرسه‌ علمیه‌ بوشهر آغاز کرد و پس‌ از طی‌ بخشی‌ از دروس‌ مقدمات‌ به‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ رو آورد.   آیت الله‌‌ حسینی‌ بوشهری‌ از نخستین‌ سال‎های‌ تحصیل‌ به‌ امر تدریس‌ اهتمام‌ ویژه‌ای‌ داشت‌، وی در عرصه‌ تحقیق‌ و تألیف محققی توانا است که‌ کتب‌ و مقالاتی‌ را به‌ رشته‌ تحریر درآورده‌ است‌.    از جمله سوابق وی می توان مدیریت‌ مدارس‌ علمیه‌ حجتیه رسالت‌ و حضرت‌ آیت‌ الله گلپایگانی‌،نائب‌ رئیس‌ و عضو هیأت‌ امناء مرکز جهانی‌ علوم‌ اسلامی‌ و سازمان‌ حوزه‌ها و مدارس‌ خارج‌ از کشور،عضویت‌ در هیأت‌ امناء جامعة‌ الزهراء،ریاست‌ ممتد مجمع‌ نمایندگان‌ طلاب‌ و فضلای‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ طی‌ پنج‌ دوره‌،مدیر مسئول‌ مجله‌ پیام‌ حوزه‌،مدیر مسئول‌ هفته‌ نامه‌ افق‌ حوزه‌،قائم‌ مقام‌مرکز مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌،مدیر حوزه‎های علمیه کشور و عضویت‌ در شورای عالی حوزه‌ علمیه‌ قم‌ اشاره کرد.   آیت الله‌‌ حسینی‌ بوشهری‌ هم‌ اکنون‌ امام جمعه قم، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مردم استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری است. فعالیت ها و اقدامات آیت الله حسینی بوشهری، وی را به گزینه مورد حمایت بیشتر جریانات و گروه های سیاسی تبدیل کرده است.   سخنگوی هیات رییسه سید احمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران؛ تقریبا اکثریت مردم تهران و ایران او را می شناسند. کسی که به سخنرانی های پرحرارت معروف است او متولد 1339 و همسن رییس جمهوری فعلی و همشهری رییس جمهوری سابق است. سید احمد خاتمی سخنگوی هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری است وی در در دوره سوم و چهارم، نماینده مردم کرمان در مجلس خبرگان رهبری بود و در در هر دوره نیز در هیات رییسه این مجلس عضویت داشت. سید احمد خاتمی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و همچنین عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه است.    تشخیص مصحلت در کنار این چهره ها ازشخص دیگری نیز برای ریاست احتمالی مجلس خبرگان رهبری نام برده می شود که در حال حاضر در جایگاه تشخیص مصلحت نظام ایستاده است. آیت الله آملی لاریجانی، رییس پیشین قوه قضاییه که هم اینک با حکم مقام معظم رهبری ریاست مجمع تشخیص نظام را بر عهده دارد. آملی لاریجانی، پیش از این از نفوذ و جایگاه ویژه ای در میان طیف اصولگرایان برخوردار بود. اتفاقاتی که در حوزه ریاست او در قوه قضاییه افتاد، دستگیری اکبری طبری و دفاع تمام قد وی از طبری، شاید به جایگاه او لطمه زده باشد. در این دوره از انتخابات مجلس، او نیز نام نویسی کرد و اگر رای بیاورد، می توان او را یکی از بختهای ریاست مجلس خبرگان رهبری دانست.   بخت های دیگر در کنار اینها چند نام دیگر را نیز می توان ردیف کرد؛ محسن قمی، متولد 1339 نیز عضو هیات رییسه است اما سوابق علمی او بیش از اجرایی است.محسن محمدی اراکی، متولد 1334 و فرزند آیت الله العظمی اراکی نیز هرچند عضو هیات رییسه است اما او نیز بیشتر از امور اجرایی، سوابق حوزوی و علمی دارد. وی مؤسس مرکز اسلامی انگلیس و مجمع اندیشه اسلامی قم بوده و هم اکنون استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشد.   حال باید دید که رییس جدید مجلس خبرگان از اعضای هیات رییسه است یا شخص دیگری خارج از ترکیب هیات رییسه، رییس خبرگان خواهد شد. ]]> سیاست Sat, 02 Dec 2023 11:20:38 GMT https://www.irankhabar.ir/fa/doc/report/187759/کسی-رییس-جدید-مجلس-خبرگان-می-شود-رئیسی-دنبال-یک-صندلی دستغیب: نمی شود به بهانه تحریم مجوزهای خلاف روال صادر شود https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187751/دستغیب-نمی-شود-بهانه-تحریم-مجوزهای-خلاف-روال-صادر به گزارش ایران خبر، به نقل از دیوان محاسبات کشور، سید احمدرضا دستغیب رئیس کل دیوان محاسبات در آستانه هفته مجلس طی سخنانی در جمع فعالان فرهنگی و اجتماعی، گفت: دیوان محاسبات جزو قدیمی ترین سازمان ها در کشور است و این قدمت نشان دهنده اهمیت نظارت مالی است. وی با بیان اینکه در اصول ۵۴ و ۵۵ قانون اساسی به موضوع دیوان محاسبات اشاره شده است، ادامه داد: رسیدگی و حسابرسی تمامی دستگاه ها، شرکت ها و مجموعه هایی که از بودجه کل کشور استفاده می کنند، بر عهده دیوان محاسبات است. رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه این دیوان در استان ها دارای دفاتر یا ادارات کل است، اضافه کرد: در برخی کشورها این سازمان ذیل مجلس و در برخی دیگر ذیل دولت تعریف می شود. دستغیب با اشاره به اینکه دیوان محاسبات دارای ۳ بخش است، افزود: بخش نخست فنی است و شامل همکاران ما در حوزه حسابرسی می شود، بخش دوم دادسرا و هیات های مستشاری هستند و بخش سوم حوزه پشتیبانی از دو بخش فوق است. وی در تشریح نحوه انتخاب هر یک از ارکان دیوان محاسبات گفت: رئیس کل دیوان با رأی مستقیم نمایندگان انتخاب می شود، دادستان دیوان نیز از سوی نمایندگان انتخاب می شود. مستشاران نیز به پیشنهاد رئیس دیوان و انتخاب کمیسیون برنامه و بودجه تعیین می شوند. رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه یکی از کارهای خوبی که در راستای تمرکززدایی انجام دادیم، تقسیم کشور به ۵ منطقه است، بیان کرد: به منظور جلوگیری از ترددهایی که توسط مدیران و کارکنان دولت برای بررسی انجام می دهند، مقرر شد که به استان ها تفویض اختیار کنیم. وی با اشاره به اینکه ما باید به گونه ای عمل کنیم که اثر بازدارندگی داشته باشیم، گفت: انبوه قوانین و مقررات یکی از مشکلات موجود است، برخی از این تکالیف مالایطاق و برخی دیگر قوانین متعارف هستند که باید اقدامات لازم برای تنقیح آنها صورت گیرد. دستغیب با بیان اینکه تا زمانی که دولت بزرگ است، نظارت موثر نیست و هزینه و قیمت تمام شده در دولت بالا است، تصریح کرد: در زمانی که خصوصی سازی ها انجام می شد، در عمل به جای خصوصی شدن، مجموعه ها خصولتی می شدند! در واقع موسسات و نهادهایی شکل گرفتند که کار ویژه بخش دولت را انجام می دادند در واقع این مجموعه ها تابع قانون تجارت بودند و از نظارت برخی دستگاه ها فرار می کردند، اما از امکانات بخش دولتی استفاده می کنند. وی با بیان اینکه هر چند تحریم داریم، اما در برخی مواقع دچار خودتحریمی نیز شده ایم، گفت: طی دهه های گذشته بیش از اندازه به موضوع تحریم پرداخته شده و تحریم بزرگ جلوه داده شده است، در صورتی که اگر به حوزه اقتصاد مقاومتی توجه می شد و نگاه به درون بود، امروز زمینه حرکت بیشتر وبهتر فراهم بود؛ البته این نگاه همچنان در بخش هایی وجود دارد. رئیس کل دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در حال حاضر که مصوبات مناسب و قوانین کافی داریم، برخی مجوزهای خلاف روال جاری ضرورت ندارد، گفت: قانون اختیارات لازم را به دولت برای اداره امور داده و قانون باید ملاک باشد و نمی شود به بهانه تحریم مجوزهای خلاف روال صادر شود. وی با بیان اینکه شفافیت و انضباط مالی مبنا است، گفت: پیشگیری مهم است نه مچگیری، از سوی دیگر نظارت برخط در دیوان در مجلس یازدهم انجام می شود و ما مهم رسی به جای همه رسی را در دستور کار قرار دادیم و همچنین اینکه ترک فعل ها را دنبال می کنیم. همچنین در دوران جدید کاهش اطاله دادرسی داشتیم و به صورت میانگین زمان رسیدگی به کمتر از ۶ ماه رسیده است. دستغیب درخصوص اتمام پروژه های نیمه تمام بیان کرد: وقتی پروژه نیمه تمام در سال مقرر تمام نمی شود، قیمت تمام شده آن چند برابر می شود. رئیس کل دیوان محاسبات اظهار کرد: در حال حاضر دولت اهتمام ویژه ای به تکمیل پروژه های نیمه تمام دارد، البته باید در این مسیر از ظرفیت مشارکتی مردمی نیز استفاده کرد. البته مجلس به موضوع اولویت گذاری در این حوزه ورود و ملاک درصد پیشرفت را برای اتمام پروژه ها قرار داد. ]]> سیاست Fri, 01 Dec 2023 10:43:09 GMT https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187751/دستغیب-نمی-شود-بهانه-تحریم-مجوزهای-خلاف-روال-صادر وزیر کشور: نظام اداری محل تحرکات سیاسی نیست https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187736/وزیر-کشور-نظام-اداری-محل-تحرکات-سیاسی-نیست به گزارش ایران خبر، به نقل از وزارت کشور، احمد وحیدی روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور، یادآور شد: نظام اداری متعلق به مردم است و باید خدمت رسانی کند. وی ادامه داد: نظام اداری محل تعاملات سیاسی نیست، چون برخلاف فلسفه تشکیل آن است. تحرک سیاسی باید در حزب انجام شود. نظام اداری یک نظام خدمتگزار است و باید تابع نظامات خود باشد. وزیر کشور با بیان اینکه در اثر اشتباه دیرینه، نظام اداری دستخوش تلقیات سیاسی شده است، خاطرنشان کرد: نظام اداری در جمهوری اسلامی یک خصوصیاتی دارد و کسی که در آن فعالیت دارد باید چارچوب ها را رعایت کند. وحیدی در بخش دیگری از سخنان خود به مساله پژوهش اشاره کرد و با توجه به تنوع مسئولیت های وزارت کشور در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، امنیتی، عمرانی و بحران، اظهار کرد: کارها باید بر اساس مبنای نظری قوی، انجام و از روش ها و راه‌های نو برای اعمال خلاقیت های جدید به منظور تحقق بهتر اهداف استفاده شود. وی با تقدیر از عبدالرحیم پدرام رئیس سابق مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور بابت تلاش و اقدامات موثر در این مرکز، تصریح کرد: پژوهش‌های این مرکز باید بتواند حلقه وصل بین پژوهش های نظری دانشگاه ها و صحنه عملیات باشد. وزیر کشور اضافه کرد: باید مبانی نظری را به صحنه عمل آورد. نباید در دام مسایل کلی بیفتیم چرا که در موارد زیادی، حرف های نظری هیچ ربطی به صحنه عمل ندارد. وحیدی با بیان اینکه مرکز مطالعات باید به نیاز واقعی و سوالات دست‌اندرکاران پاسخ دهد، اظهار کرد: مدیریت دانش در کنار پژوهش بسیار کمک کننده است. پژوهش باید موجب تغییر در سطح اداره شود. وی افزود: مدیریت دانش در وزارت کشور به عنوان دستگاهی که حکمرانی عمومی را برعهده دارد، مهم است و باید نگاه عملیاتی داشته باشد. وزیر کشور پیشنهاد داد: سامانه ای تعریف شود تا همه کسانی که در هر سطحی در وزارت کشور خدمت کرده اند، بتوانند تجربیات موفق یا ناموفق را مطرح کنند و گفت: در این صورت، یک جریان دائمی فکری ایجاد می شود. وحیدی در ادامه به مساله آموزش هم اشاره کرد و توضیح داد: آموزش های کلاسیک مد نظر نیست بلکه باید مهارت افزایی در اولویت قرار گیرد. هدف آموزش باید این باشد که نظریات، عملیاتی شوند. وی خاطرنشان کرد: اینجا بحث کلاس نیست، بلکه آزمایشگاه مطرح است. یعنی استاندار، فرماندار و بخشدار در یک شرایط آزمایشگاهی بیاموزند که در مواقع پیچیده چگونه تصمیم بگیرند. آموزش باید مهارت محور باشد که افراد بر اساس ضرورت های میدانی آموزش ببینند و به کار گرفته شوند. وزیر کشور در پایان سخنان خود برای عبدالرحیم پدرام و جلیل دارا در مسئولیت های جدید حوزه وزارتی و مرکز مطالعات راهبردی و آموزش، آرزوی موفقیت کرد. دانشیار رشته علوم سیاسی (گرایش مسائل ایران) دانشگاه تربیت مدرس، مدیر گروه علوم سیاسی دانشگاه تربیت مدرس و مدیر کل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بخشی از مسئولیت‌ها و پیشینه کاری رئیس جدید مرکز مطالعات راهبردی و آموزش وزارت کشور است. معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان بسیج اساتید کشور، رئیس مجمع اساتید مسلمان دانشگاه ها، رئیس بسیج اساتید دانشگاه های تهران، رییس کمیته اساتید قرارگاه جنگ نرم ستاد نیروهای مسلح، معاون دفتر برنامه ریزی اجتماعی و مطالعات فرهنگی، دبیر شورای حمایت و نظارت بر انجمن های علمی دانشجویی کشور، مجری طرح تدوین برنامه راهبردی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس مدل swot "، مدیر طرح "بررسی و تحلیل مواضع و برنامه های کاندیداها در انتخابات دهم ریاست جمهوری" و همکاری در طرح"نظام نامه انتخابات ریاست جمهوری؛ اصلاح قوانین و آیین نامه ها"،مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر سوابق کاری دکتر دارا بوده است. ]]> سیاست Mon, 27 Nov 2023 15:34:24 GMT https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187736/وزیر-کشور-نظام-اداری-محل-تحرکات-سیاسی-نیست رژیم صهیونیستی دستاورد نظامی به دست نیاورد/ آمادگی کمک پزشکی به مردم غزه را داریم https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187735/رژیم-صهیونیستی-دستاورد-نظامی-دست-نیاورد-آمادگی-کمک-پزشکی-مردم-غزه-داریم به گزارش ایران خبر، امیر سرلشکر عبدالرحیم موسوی در مراسم تقدیر از دانشجویان و پرستاران دانشگاه علوم پزشکی ارتش با اشاره به این‌که «عملیات طوفان الاقصی یک اتفاق بی سابقه ای در ۷۵ سال مبارزه فلسطینیان بود»، اظهار کرد: این عملیات نتایج بسیار مهمی داشت و صحت و دقت پیش بینی رهبری در مورد اینکه رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید را اثبات کرد. وی ادامه داد: آثار زوال رژیم صهیونیستی آشکار شده است. آنها سال ها تلاش کردند فلسطین فراموش شده و عادی شود و اسم راهبرد خود را هم عادی سازی گذاشته بودند اما جنگ اخیر، فلسطین را به موضوع اول جهان تبدیل کرد و حتی مردم کشورهای غیرمسلمان جدی تر در حال پیگیری مساله فلسطین هستند. آمریکا با صرف هزینه های زیاد و با امپراتوری رسانه ای خود یک تصویر زیبایی از حقوق بشری و دموکراسی برای خود ایجاد کرد اما این جنگ ماهیت و چهره واقعی آمریکا و کشورهای حامی رژیم صهیونیستی را نشان داد. رئیس جمهور آمریکا به نزد منفورترین آدم دنیا رفت و از او حمایت کرد اما وقتی جنایات رژیم صهیونیستی زیاد شد، به تدریج مواضع خود را تعدیل کردند. این جنگ با شکست خفت بار رژیم صهیونیستی منجر شد. رژیم صهیونیستی طرفدار آپارتاید بوده و خود را نژاد برتر می دانند و سران کشورهای حامی این رژیم هم طرفدار آپارتاید هستند. فرمانده ارتش خاطرنشان کرد: این عملیات اثبات کرد که همانطور که سید حسن نصرالله گفت، رژیم صهیونیستی سست تر از خانه عنکبوت است. هواپیمای ترابری آمریکایی و برخی کشورهای منطقه به این رژیم کمک رسانده و میلیاردها دلار هزینه شد اما این رژیم در برابر افرادی که سال ها در زندان رو باز هستند، شکست خورده و به زانو درآمدند و با حماس مذاکره کرده و شروط حماس برای آتش بس را پذیرفتند. اکنون ابتکار عمل در اختیار حماس است. بیش از ۱۵ هزار زن و مرد، کودک، پزشک، پرستار را به شهادت رساندند اما در پایان تسلیم شدند و بار دیگر پیروزی خون بر شمشیر بدست آمد. امیر موسوی افزود: این جنگ هیچ دستاوردی برای رژیم صهیونیستی نداشت. بمباران مراکز غیرنظامی که دستاورد نظامی محسوب نمی شود. در جنگ زمینی هم تجهیزات زیادی از آنها از دست رفت و تلفات دادند و حتی نتوانستند آنطور که خودشان می گفتند، سران حماس را دستگیر کنند. وی در بخش دیگری از صحبت های خود با تبریک هفته بسیج، گفت: بسیج محدود به یک سازمان نیست بلکه تفکری برای راهگشایی است. تفکر بسیجی یعنی ایمان و عزم راسخ، احساس مسئولیت، اعتماد به نفس، خستگی ناپذیری و خدمت بی ریا به مردم که این ویژگی ها در جامعه پرستاری ما وجود دارد. فرمانده کل ارتش با تبریک روز هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش، تصریح کرد: تا ۱۵ سال پیش کمتر به نقش نیروی دریایی ارتش در جنگ تحمیلی پرداخته می شد. نیروی دریایی ارتش در ۷ آذر ۵۹ نیروی دریایی عراق را از بین برد. اگر نیروی دریایی عراق از بین نمی رفت، سرنوشت جنگ طور دیگری رقم می خورد. این سال ها نیروی دریایی از دریای خانگی وارد اقیانوس ها شد و در اقیانوس هند، باب المندب، دریای سرخ و اقیانوس اطلس حضور دارد. اکنون نقش این نیرو بیشتر از گذشته مشخص شده و اگر حضور نیروی دریایی نبود، معلوم نبود امنیت دریانوردی ما چگونه می شد. نیروی دریایی رکن رکین توسعه دریا محور است که توسعه دریا محور می تواند توسعه کشور را متحول کند. وی با تقدیر از نقش جامعه پزشکی و پرستاری در دروان دفاع مقدس و کرونا، گفت: در این روزها هم تقاضای زیادی برای کمک به مردم غزه داشتیم و ما هم به کشور هم مجامع جهانی اعلام کرده ایم که آمادگی داریم در نزدیکی غزه، کمک های پزشکی را ارائه دهیم و اگر لازم باشد این اتفاق رخ خواهد داد. ]]> سیاست Sun, 26 Nov 2023 08:10:53 GMT https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187735/رژیم-صهیونیستی-دستاورد-نظامی-دست-نیاورد-آمادگی-کمک-پزشکی-مردم-غزه-داریم خزعلی: نگفتم طلبه‌ها بازیگر شوند؛ شیطنت کردند! https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187734/خزعلی-نگفتم-طلبه-ها-بازیگر-شوند-شیطنت-کردند به گزارش ایران خبر، خزعلی ابتدا در پاسخ به اینکه سخنانش درباره طلبه‌های بازیگر یک ایده صرف بوده است یا برایش برنامه‌ریزی داشته‌اند؟ بیان کرد: این بحث نه ایده بود و نه برنامه‌ریزی‌ برایش انجام شده است. یک پیشنهادی در یک جمع خصوصی از (طرف خانم‌های طلبه) مطرح کردند که توانمندی‌هایی دارند و کارهایی هم کرده‌اند؛ فیلمنامه نوشته‌اند و می‌توانند در زمینه فیلمسازی، کارگردانی و تربیت بازیگر فعالیت کنند؛ نه اینکه بازیگر شوند چون بعضی تعبیر کردند که خانم‌های طلبه می‌خواهند، بازیگر شوند. او اضافه کرد: بحث، کمک در تربیت بازیگر بود. ما هم مثل همه نشست‌هایی که با جوانان داریم، وظیفه‌مان این است که از توانمندی‌ها و استعدادهایی که جوان‌ها دارند استقبال کنیم و گفتیم ما در حد توانمان کمک می‌کنیم. شما بروید آموزش ببینید، طبیعتا باید با مهارت باشد، ما هم پشتیبانی می‌کنیم از اینکه شما آموزش ببینید. حیطه هنر، شعر و... حیطه‌های مهارتی است که استعداد می‌خواهد و همه اقشار از دانشجو و طلبه باید شناسایی شوند. معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری درباره تخصص طلبه‌ها در تربیت بازیگر نیز پاسخ داد: گفتند، می‌خواهیم وارد این عرصه شویم و یاد بگیریم ما هم گفتیم پشتیبانی می‌کنیم و معرفی می‌کنیم. ما که خودمان در کار اجرایی نیستیم و دستگاه‌هایی که متصدی هستند، آموزش می‌دهند. خزعلی درباره بحث بازیگران طلبه عنوان کرد: اصلا بحث بازیگری نبود؛ این‌ها شیطنت‌هایی است که همیشه وجود داشته است. طبیعت کار این است، کسانی که استعداد دارند آموزش ببینند، این‌ها زمان می‌برد نه اینکه الان کارگردان شوند! وی در ادامه با اشاره به اینکه از مریلا زارعی به عنوان یک بازیگر خانم تقدیر کرده‌اند، درباره علاقه‌اش به سینما بیان کرد: من هم فیلم می‌بینم و هم فیلم نقد می‌کنم؛ شاید بیشتر از اینکه فیلم ببینم نقد می‌کنم و خیلی از فیلم هایی که در جشنواره فجر هست به خصوص آنهایی که ارتباطی با خانواده و زن دارند را می‌بینیم و نقدها را می‌گوییم. معتقدم خیلی از مواردی که لازم است درباره خانم ها کار شوند، مشکل داریم و نتوانستند فیلم‌های ما آنها را برسانند. ]]> سیاست Fri, 24 Nov 2023 11:47:12 GMT https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187734/خزعلی-نگفتم-طلبه-ها-بازیگر-شوند-شیطنت-کردند رونمایی از سامانه موشکی خیبر در رزمایش «الی بیت‌المقدس» https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187726/رونمایی-سامانه-موشکی-خیبر-رزمایش-الی-بیت-المقدس به گزارش ایران خبر، در جریان رزمایش بزرگ و حماسی ۵۰ هزار نفری الی بیت المقدس با حضور اقشار مختلف مردم در تهران به منظور حمایت از مردم مظلوم فلسطین و با یاد پدر موشکی ایران حاج حسن طهرانی مقدم از سامانه موشکی خیبر رونمایی شد و بار دیگر اقتدار نظامی کشور به نمایش درآمد. همچنین سامانه موشکی مجید نیز در این رزمایش به نمایش گذاشته شد. این رزمایش از ساعت ۹ صبح امروز در خیابان انقلاب تهران در حال برگزاری است و آحاد مختلف مردم به ویژه گردان های مختلف بسیج تهران در آن حضور یافتند. ]]> سیاست Fri, 24 Nov 2023 07:27:41 GMT https://www.irankhabar.ir/fa/doc/news/187726/رونمایی-سامانه-موشکی-خیبر-رزمایش-الی-بیت-المقدس