تازهترین گزارش وب سایت فوربز؛
کد مطلب: 108083
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
شبکههای اجتماعی در میان کاربران طرفداران پرو پا قرصی دارند و هر روز هم بر تعداد مخاطبان آن افزوده می شود که البته جوانان علاقه بیشتری به آن دارند. تازهترین گزارش وب سایت فوربز نیز گواه همین ادعاست چرا که نتایج آن نشان می دهد بیشترین کاربران شبکههای اجتماعی در جهان در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال قرار دارند.
به گزارش
ایران خبر،طبق جدولی که توسط وب سایت فوربز منتشر شده است، ۸۸ درصد از کاربران این شبکه های اجتماعی ۱۸ تا ۲۹ ساله هستند در حالی که این رقم برای مخاطبان ۳۰ تا ۴۹ ساله، به ۷۸ درصد می رسد. همچنین طبق اطلاعات این جدول ۶۴ درصد از کاربران ۵۰ تا ۶۴ ساله هستند و تنها ۳۷ درصد از کاربران در رده سنی بالای ۶۵ سال قرار دارند. این گروه آخر در واقع از کاربران فعال و نیمه فعال از شبکههای اجتماعی محبوب و پرطرفدار جهان به شمار میروند.
در گزارش فوربز علاوه بر رده سنی کاربران فعال در شبکه های اجتماعی مختلف به نحوه فعالیت آنها نیز پرداخته شده و این گزارش نشان می دهد که در هر رده سنی، کابران در کدام یک از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها فعالیت بیشتری دارند.
نتیجه این بررسی و تحقیق نشان می دهد جوانان به یوتیوب علاقه فراوانی دارند و از آن بیشترین استفاده را می برند چرا که طبق این گزارش ۹۴ درصد از کاربران شبکههای اجتماعی که در سنین ۱۸ تا ۲۴ سال به سر میبرند، از یوتیوب استفاده میکنند در حالی که وقتی به کاربران بالای 50 سال نگاهی بیندازیم می بینیم که تنها ۵۶ درصد از کاربران این رده سنی از این شبکه اجتماعی استفاده میکنند.
موضوع جالب دیگر این که کاربران رده سنی ۱۸ تا ۲۴ سال نه تنها به یوتیوب علاقه وافری دارند بلکه از دیگر شبکههای اجتماعی محبوب جهان همچون اسنپ چت، اینستاگرام و توئیتر نیز استقبال کرده و در این پیام رسان ها هم نسبت به سایر ردههای سنی حضور بیشتری بیشتری دارند.
فیس بوک نیز از دیگر پیام رسان های بحث برانگیز است چرا که تقریبا ۸۰ درصد از بزرگسالان رده سنی ۱۸ تا ۴۹ سال از طرفداران این شبکه اجتماعی محسوب میشوند، این در حالیست که تنها ۵۵ درصد از کاربران بالای ۵۰ سال از فیس بوک استفاده میکنند.
به نظر می رسد اسنپ چت نیز از شبکه های اجتماعی محسوب می شود که چندان مورد توجه کاربران در رده سنی بالا قرار ندارد طوری که تنها ۷ درصد از کاربران اسنپچت بالای ۵۰ سال هستند. در حالی که این رقم برای جوانان بسیار بالاست و نشان از آن دارد که این پلتفرم از شبکه های پیام رسان مورد توجه جوانان و نوجوانان در بسیاری از کشورهای جهان است.
موضوع دیگری که در این تحقیقات مورد توجه قرار گرفته، جنسیت کاربران است. طبق نتایج این تحقیق، در شبکه های اجتماعی و پیام رسان های مختلف زنان و مردان حضور یکسانی ندارند. به عنوان مثال ۴۱ درصد از کاربران شبکه اجتماعی پینترست را زنان تشکیل میدهند، این درحالی است که تنها ۱۶ درصد از مردان از این پلتفرم مجازی استفاده میکنند. این موضوع نشان می دهد زنان به چنین شبکه اجتماعی علاقه بیشتری دارند.