ایران خبر بررسی می کند؛
شهروندان معترض به تبلیغات شهری
25 شهريور 1394 ساعت 18:52
از دوران ماقبل تاریخ نوعی ارتباط درباره آگاهی از وجود و در دسترس بودن اجناس و کالاها وجود داشته است. برخی از تصویری که بر روی دیواره غارهای اولیه نقش بسته است مربوط به سازندگان اشیای ابتدایی هستند. بنابراین، تبلیغ مقولهای نیست که چندان جدید باشد و مربوط به سالهای اخیر گردد بلکه ریشه در زندگی اجتماعی انسانها داشته است. با این همه آنچه ما تحت عنوان تبلیغات نو و جدید میشناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دارد.
ایران خبر- از دوران ماقبل تاریخ نوعی ارتباط درباره آگاهی از وجود و در دسترس بودن اجناس و کالاها وجود داشته است. برخی از تصویری که بر روی دیواره غارهای اولیه نقش بسته است مربوط به سازندگان اشیای ابتدایی هستند. بنابراین، تبلیغ مقولهای نیست که چندان جدید باشد و مربوط به سالهای اخیر گردد بلکه ریشه در زندگی اجتماعی انسانها داشته است. با این همه آنچه ما تحت عنوان تبلیغات نو و جدید میشناسیم، ریشه در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم دارد.
تبلیغات به شکل امروزی مانند بسیاری از رسوم دیگر وارد تجارت و کسب و کار شد و رفته رفته توسعه یافت، چرا که لزوم آن احساس میشد. بعد از انقلاب صنعتی، به دلیل بالا رفتن حجم تولیدات دیگر فروش مقوله راحتی نبود. زیرا اولاً به دلیل تولید انبوه، تمایز در بین محصولات تولیدی از میان رفت و بیشتر محصولات، استاندارد و یک شکل شدند. ثانیاً به علت زیاد شدن فاصله بین تولید و خدمات مانند گذشته به سهولت در اختیار مصرف کنندگان قرار نمیگرفت، لذا نیاز به کانال ارتباطی جدیدی احساس شد.
امروزه تبلیغات و برچسب های تبلیغاتی درهر زمینه در شهر گسترش یافته است به طوری که در برخی دیوارها برای تبلیغ دیگری جایی وجود ندارد.
تبلیغ در هر زمینه ای که باشد اگر به زیبایی و ظاهر شهر لطمه وارد کند نه تنها اثرگذار نیست بلکه اثرات ضد تبلیغ هم به همراه خواهد داشت.
این روزها برچسب های متنوع تبلیغاتی زشت یا زیبا دیوارهای شهر را کاغذ دیواری کرده اند! به طوری که اگر بخواهیم از بین آن همه تبلیغ انتخابی داشته باشیم به نتیجه مطلوبی نمی رسیم.
کد مطلب: 40584
آدرس مطلب: https://www.irankhabar.ir/fa/doc/report/40584/شهروندان-معترض-تبلیغات-شهری