وی ادامه داد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا تا پایان شهریورماه سال جاری بیشاز شش میلیون مرسوله در سطح استان جابجا شد و این بیانگر نقش بیبدیل پست در رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی در سطح جامعه بوده که به هر حال به وظایف خودش عمل کرده است.
ناظری ادامه داد: در این برهه از زمان مجموعه ادارهکل پست لرستان با سرویسها و خدمات نوین و به روز خود، مقدمات ارائه خدمات مطلوب و فراخور نیاز جامعه ایجاد کرد، ازجمله بحث تجارت الکترونیک یا خرید و فروشهای اینترنتی بود.
مدیرکل پست لرستان عنوان کرد: ما در این ایام بیش از ۳۰۰ هزار مرسوله خرید و فروش اینترنتی فقط در درگاههای اینترنتی شرکت ملی پست ایران داشتیم و اگر بخواهیم این رقم را به مرسولات و امانات بسط بدهیم که نیازمندیهای مردم هستند بیشاز یک میلیون مرسوله از این جنس و از این نوع سرویس به مردم ارائه خدمت داشتیم.
وی بیان کرد: این سرویس در سه بُعد فیزیکی، مالی و الکترونیکی ایفای نقش میکند.
ناظری عنوان کرد: ما در بحث تجارت الکترونیک و فروش اینترنتی با خُرده بازارها و کسب و کارهای نوپا و استارتآپها کار انجام میدهیم، که عمدتاً کسانی هستند که در بحث زنجیره ارزش خودشان ممکن است با محدودیتهایی مواجه باشند.
مدیرکل پست لرستان افزود: در این زمینه شرکت ملی پست زیرساختی را تحت فضای مجازی و بازارهای مجازی آماده کرده که کسبوکارها در آنجا میتوانند محصولات خود را در اقساء نقاط کشور به فروش برسانند.
وی عنوان کرد: تنها در این سرویس بیشاز ۲۴۸ میلیارد ریال گردش مالی اینترنتی در استان داشتیم که نشانگر پویایی، ضروری و نیاز بودن این سرویس در جامعه ماست.
ناظری افزود: این آمارها نشان دهنده حذف مسافراتهای زائد درون شهری و بین شهری و بین استانی است و همچنین مباحث اقتصادی را اجرا و پشتیبانی میکند، تأثیر بسزایی در مهار کرونا داشته و میتواند به عنوان یک ابزاری در بحث کنترل شیوع بیماری در دست صاحبان مشاغل باشد.