اميرحسين راهنمايي پاسخ داد:
کد مطلب: 28778
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۰
مدير محصولات سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران گفت: سياست سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در توليد محصولات عمدتا رو به محصولات ترويجي بوده كه اين محصولات نيز بيش از همه مكمل برنامههاي در حال برگزاري در مناطق مختلف تهران است. برخي از محصولات سازمان فرهنگي هنري نيز مكمل برنامههاي بزرگتر و مهمتر در سطح كشور مانند: مراسم دهه فجر و روز قدس است.
به گزارش
ایران خبر اميرحسين راهنمايي، مدير محصولات سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، از سياستهاي جديد اين سازمان جهت ارائه محصولات فرهنگي با قيمتي كمتر از هزينه توليدشده خبر داد.
راهنمايي در اين باره گفت: سياست سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران، در توليد محصولات عمدتا رو به محصولات ترويجي بوده كه اين محصولات نيز بيش از همه مكمل برنامههاي در حال برگزاري در مناطق مختلف تهران است. برخي از محصولات سازمان فرهنگي هنري نيز مكمل برنامههاي بزرگتر و مهمتر در سطح كشور مانند: مراسم دهه فجر و روز قدس است.
وي درباره سياستهاي جديد سازمان گفت: اكنون، سازمان فرهنگي شهرداري تهران در برنامههاريزيهاي جديد رويهاي متفاوت را در نظر گرفته، كه طي آن برخي از محصولات براي فروش عرضه ميشود. تجربه ارائه محصولات ترويجي رايگان نشان داده، همان قدر كه راحت به دست مخاطب ميرسند، راحت نيز از دست ميروند. ولي پرداخت اندكي هزينه بابت به دست آوردن محصول، حتي اگر كمتر از هزينه توليد باشد، ماندگاري بيشتر و موثرتري براي مخاطب خواهد داشت.
گام اول سياست فروش محصولات سازمان فرهنگي شهرداري تهران، در غرفه «حجره» ششمين فرهنگسراي كتاب صورت گرفته است كه محصولات مختلف با كمترين قيمت در اختيار مشتري قرار ميگيرد. راهنمايي درباره محصولات عرضه شده در حجره گفت: اين محصولات در سه دسته كلي: تصويري (محصولات موسسه تصويري شهر)، توليدات مديريت موسيقي، و توليدات مديريت محصولات در حوزه كودك، خانواده و گردشگري تهران است كه با همكاري موسسه نشر شهر تهيه شدهاند.
وي درباره مشكلات فروش محصولات در اين دوره افزود: پنج دوره پيشين برگزاري فرهنگسراي كتاب، اين تصور را براي مخاطب ايجاد كرده بود كه محصولات اين سالن بايد به رايگان در اختيار مخاطب قرار گيرد. برهم زدن اين عادت، سال سختي را به لحاظ فروش براي ما ايجاد كرده بود. خصوصا از اين جهت كه فرهنگسراي كتاب مخاطب خاص خود را در نمايشگاه كتاب تهران يافته است و آنها از پيش ميدانند كه محصولات بايد رايگان ارائه شود. البته گامهاي اول همواره سختيهاي خاص خود را دارد ولي در نهايت به نتيجه خواهد رسيد.
راهنمايي در پايان افزود: البته در برخي از غرفههاي ششمين فرهنگسراي كتاب مانند غرفه «كتاب و كتابخواني»، تعدادي از محصولات به صورت رايگان ارائه ميشود. يا براي نمونه فيلم «طلا و مس» با علامت «غير قابل فروش» به رايگان در اختيار بازديدكنندگان قرار ميگيرد. البته آن دسته از محصولات رسانهاي كه به صورت مشترك با سازمان يا نهاد ديگري ساخته شده، با قيمتي اندك براي فروش به مخاطبان ارائه ميشود.