به گزارش ایران خبر، این دوره ۹۰ ساعته با موضوعاتی از قبیل کارآفرینی و نوآوری، آشنایی با اکوسیستم استارتآپی، امکان سنجی، ارزیابی و تحقیقات بازار، کمینه محصول پذیرفتنی (MVP) و مدیریت محصول، اصول تدوین برنامه مالی، بوم مدل کسب و کار، طراحی مدل کسب و کار، اصول سرمایهپذیری و روشهای تأمین مالی استارتآپها، مسائل حقوقی کسب وکارهای نوآورانه، مدیریت بازاریابی، بازاریابی دیجیتال، خلاقیت در پاورپوینت، اصول و فنون مذاکره، تیمسازی و مدیریت تیم، مدیریت استراتژیک، مدیریت تحقیق و توسعه، مدیریت بهرهوری، عارضهیابی سازمانی، مفاهیم کیفیت، مبانی مدیریت کیفیت، تعالی سازمان بر اساس مدل EFQM، آشنایی با ISO IMS و کاربردهای آن برگزار شد.
در این دوره توانمندسازی صنایع که به صورت مجازی برگزار شد، طی بررسی دو استارتآپ بهعنوان مطالعه موردی تمامی آیتمهای یاد شده روی این دو استارتآپ بهصورت عملی پیاده شده و مورد بررسی قرار گرفت.
در این رویداد مقرر شد شرکتکنندگان با انتخاب یک ایده تمامی مباحث گفته شده در این دوره را روی آن پیاده کرده و ارائه دهند، افرادی که این مرحله را با موفقیت پشت سر بگذارند، بهعنوان سفیران نوآوری معرفی خواهند شد.
به نقل از روابط عمومی مجمع تشکلهای دانشبنیان ایران، دانشپذیرانی که موفق به اخذ عنوان سفیر نوآوری صنایع شوند، از مزایایی چون بهره گیری از سفیران صنایع در فرایندهای مشاوره، منتورینگ و اجرای پروژه، معرفی موردی سفیران صنایع به صنایع و سازمانهای متقاضی، تخصیص صفحه مجازی اختصاصی به هر یک از سفیران صنایع در سایت اصلی بنیاد خوارزمی به منظور معرفی و تاییدآنها، اعطای بج و کارت ویزیت مجازی بنیاد خوارزمی به سفیران صنایع، معرفی سفیران صنایع از سوی مجمع تشکلهای دانشبنیان و بنیاد خوارزمی به کمپینها، ایده شوها و رویدادهای اکوسیستم استارتآپی به عنوان مربی، داور، منتور، کارشناس و امکان بهره گیری سفیران صنایع از زیرساختهای مجازی و فیزیکی موجود به منظور اجرای فعالیتهای آتی ایشان در راستای توسعه اکوسیستم نوآوری کشور برخوردار خواهند شد.
ارائه مشاوره، راهنمایی و منتورینگ تخصصی به سفیران صنایع به منظور اجرای فعالیتهای آتی ایشان در راستای توسعه اکوسیستم نوآوری کشور و امکان عقد قراردادهای همکاری آتی بین سفیران صنایع و مجمع تشکلهای دانشبنیان ایران در راستای توسعه اکوسیستم نوآوری کشور از دیگر مزایای حضور در این رویداد به شمار میرود.