کد مطلب: 174075
 
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۱۴
معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت در خصوص ویژگی‌های نقشه راهبردی صنعت و اقدامات انجام گرفته در جهت تهیه آن توضیحاتی را ارائه داد.
 

به گزارش ایران خبر، به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سید مهدی نیازی گفت: نقشه راهبردی صنعت کشور یک بُعد بین المللی و تجارت خارجی و یک بُعد در رشته فعالیت‌های صنعتی به ویژه صنایع پیشران همچون خودرو خواهد داشت. یک نگاه منطقه‌ای و مبتنی با آمایش سرزمینی هم باید در آن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه در این وزارتخانه چندین دوره سند تهیه شده بود اما در اجرا موفق نبوده است، ادامه داد: قرار شد در نقشه راهبردی به همه ابعاد موضوع صنعت نگاه جامع و راهبردی داشته باشیم تا در اجرا با خلل و چالش مواجه نشویم.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت گفت: اصل بر این است که نظر فعالان بخش خصوصی در تهیه اسناد هر حوزه استفاده شود و پیش نویس هایی در این خصوص تهیه می‌شود که با نگاه فرابخشی و جامعیت موضوع این اسناد مطالعه و بررسی خواهد شد.

نیازی تصریح کرد: ممکن است برخی مفاد نیاز به قانون یا مصوبه دولت داشته باشد اما در حداقل زمانی که در نظر گرفته شده پیش نویس اولیه و مستندات این سند راهبردی را تهیه می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه دیروز مقام معظم رهبری بر توسعه صنعت کشور تاکید کردند و رئیس جمهور نیز دستور تهیه نقشه جامع و راهبردی صنعت با تعامل و هم افزایی بین دولت و بخش خصوصی را داده است، گفت: در تهیه این سند نباید نگاه دولتی داشته باشیم چراکه این برنامه‌ای است که فعالان بخش خصوصی باید اجرا کنند.

معاون هماهنگی و محیط کسب و کار وزارت صمت با بیان اینکه از اصول بسیار مهم در این نقشه راه، توسعه همکاری بین بنگاه‌ها است و مرزهای بین کسب و کارها در این نقشه باید کمرنگ شود، گفت: بنگاه کوچک باید در زنجیره بنگاه‌های بزرگ و متوسط تعریف شود تا بازار و تأمین مواد اولیه آن شکل بگیرد و بهره وری آن افزایش یابد.

منبع : خبرگزاری مهر