کد مطلب: 188035
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۵
طبق گفته معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات مردم با اعتماد به توان داخلی، نیاز خود را در زمینه پیام‌رسانی مرتفع کرده‌اند و متوسط ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی نیز افزایش ۵ برابری داشته است.
 

به گزارش ایران خبر، طی دو سال گذشته ظرفیت لازم در سکوهای داخلی برای کسب و کارهای داخلی به شکلی که امروز وجود دارد که مهم ترین آن مخاطب است فراهم نبود. در یک سال و نیم گذشته مخاطبان پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی داخلی بعضا تا ۵، ۶ برابر و حتی تا ۸ برابر افزایش پیدا کرده که این افزایش هم در تعداد کاربر روزانه و هم در تعداد کاربر فعال ماهانه است.

طبق گفته وزیر ارتباطات در حال حاضر زمینه لازم برای فعالیت کسب و کارها در سکوهای داخلی بیش از گذشته فراهم شده و دولت هم در سال گذشته آیین‌نامه حمایت از کسب و کارها و سکوهای اقتصاد دیجیتال را تصویب کرد که در این آیین‌نامه یک بسته حمایتی پیش‌بینی شده که بندهایی از آن اجرا شده و در حال پیگیری اجرایی شدن سایر بندهای آن هستیم.  

در این راستا به تازگی، حامد منکرسی- معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات- با انتشار پستی در یک شبکه اجتماعی داخلی اظهار کرد: نظرسنجی جدید ایسپا نشان می‌دهد که مردم با اعتماد به توان داخلی، نیاز خود را در زمینه پیام‌رسانی مرتفع کرده‌اند؛ اضافه کنم که متوسط ترافیک پیام‌رسان‌های داخلی نیز افزایش ۵ برابری داشته است یعنی نه تنها حضور کاربران بلکه استفاده کاربردی از پیام‌رسان‌های داخلی رشد معناداری داشته است.

وی افزود: برخی از پیام رسانها رشد سریعتری را تجربه کرده اند، نظیر ایتا که با رشد ۹ برابری کاربران و ۱۵ برابری ترافیک همراه بوده است.

گفتنی است قابلیت اینترکانکشن (اتصال متقابل پیام رسان های داخلی) نزدیک به ۹ ماه است که راه اندازی شده و به گفته دبیرکل پایش، ممیزی و نظارت سازمان فناوری اطلاعات - میزان استفاده از این قابلیت از ۲ میلیون کاربر فراتر رفته است.

آمار میزان استفاده کاربران به ترتیب اختصاص دارد به کاربران پیام‌رسان‌های ایتا، بله، آیگپ و گپ که از اوایل امسال با فعال‌سازی قابلیت اتصال متقابل، امکان ارسال پیام به یکدیگر را بدون نیاز به نصب پیام‌رسان دیگر پیدا کرده‌اند.

منبع : خبرگزاری ايسنا