کد مطلب: 29198
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۴۱
برخلاف صحبتهای پیشین رییس سازمان خصوصیسازی و مخالفت صریح نمایندگان مجلس شورای اسلامی، هر چهار خریدار سرخابیها، جزو شرکتهای بزرگ خودروسازی ایران هستند.
ایران خبر- ساعاتی پیش مزایده چهارم برای واگذاری دو تیم استقلال و پرسپولیس آغاز شد. برخلاف اخبار اعلام شده از سوی سازمان خصوصیسازی، در لحظات آخر اعلام شد که در میان پاکتهای رسیده به سازمان خصوصیسازی نام دو شرکت بزرگ خودروسازی، «سایپا» و «ایران خودرو» نیز وجود دارد.
این در حالیست که در طرح اولیه قرار بود بدون برگزاری مزایده دو باشگاه استقلال و پرسپولیس به این دو شرکت تحویل داده شود؛ اما با اصرار سازمان خصوصیسازی به برگزاری مزایده، این دو باید با بالاترین پیشنهاد در مزایده شرکت کنند.
علی اشرف پوری حسینی، رئیس سازمان خصوصیسازی در نشست مطبوعاتی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: در شرایطی واگذاری را آغاز کردیم که دو تیم شرایط خوبی در جدول نداشتند؛ با این حال امیدواریم این واگذاری روند حرکتی هر دو باشگاه را بهتر کند.
وی افزود: امروز چهار پاکت برای استقلال و پرسپولیس تحویل ما شده که سه پاکت مربوط به پرسپولیس و یک پاکت مربوط به استقلال است و حضور هر چهار شرکت در مزایده کاملا قانونی و بیشک و شبه است.
به گفته رئیس سازمان خصوصی سازی شرکت سرمایه گذاری، نام استیل آذین ایرانیان و بهنام پیشرو کیش در میان خریداران پرسپولیس و نام سمند به عنوان تنها خریدار باشگاه استقلال عنوان شده است. پاکت این شرکت که وابسته به ایران خودرو است در حالی گشوده شد که نماینده استقلال در این جلسه حضور نداشت.
با این همه، پیش از برگذاری مزایده چهارم حسین هدایتی مالک باشگاه استیلآذین و یکی از خریداران باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا قرار است سرخابیها به تیمهای صنعتی واگذار شوند، عنوان کرده بود: این موضوع دروغ است.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز طی چند روز گذشته با تذکر کتبی به وزیر صنعت و معدن و وزیر امور اقتصاد و دارایی، درخواست کردند مانع از فروش اجباری باشگاه های استقلال و پرسپولیس به شرکت های خودروسازی شوند؛ اما با بیتوجهی سازمان خصوصیسازی، دو متقاضی اصلی سرخابیها جزو شرکتهای بزرگ خودروسازی ایران هستند.
بنابر اعلام رییس سازمان خصوصیسازی نتیجه این مزایده روز یکشنبه 3 خرداد به صورت رسمی اعلام خواهد شد.
واگذاری این تیم ها به خودرو سازی باز هم دردی را دوا نمی کند چون هزینه های آنها از طریق افزایش قیمت خودرو از جیب مردم اخذ می گردد این پولی که برای این تیمها هزینه می شود از شکم مستضعفین گرفته شده است.