ایران خبر بررسی می کند؛

ورود مارک و برند به لوازم التحریر

کد مطلب: 40066
 
تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۲۲
​با ورود انواع و اقسام برند و مارک در صعنت پوشاک، کیف و کفش، لوازم الکترونیک و وسایل منزل حال به مارک و برند در لوازم التحریر دانش آموزان می رسیم. گویا آنها نباید از قافله مد و مارک عقب بمانند.
 
ایران خبر- با گذشت زمان شاهد تغییر در سبک و روش زندگی هستیم. ورود صعنت و تکنولوژی زندگی را از سبک سنی به مدرن تغییر داد. به طوری که امروزه زندگی مدرن و لوکس حرف اول را می زند.

با ورود انواع و اقسام برند و مارک در صعنت پوشاک، کیف و کفش، لوازم الکترونیک و سایر وسایل زندگی، حال شاهد ورود لوازم التحریر مارک دار  و برند هستیم. گویا آنها نباید از قافله مد و مارک عقب بمانند.
 
لوازم التحریر مارک دار مطابق سلیقه دانش آموز
با کمی پرس و جو در فروشگاه های لوازم التحریر مشاهده می کنیم که دیگر از مداد سوسمار،پاک کن جوهری دو رنگ و گاهی پرچمی، مداد رنگی های شش تایی ویا 12 تایی، خط کش ساده پلاستیکی، خط کش پلاستیکی طرح دار، خودکار بیک و دفترهایی با جلدهایی از کاغذ معمولی و گاهی با برگهای کاهی - که حالا پیدا نمی شود - و البته یک کیف بدون تزئینات خبری نیست.
 
تغییر و تنوع در وسایل و ابزار لوازم التحریر به قدری افزایش یافته که به راحتی و با توجه به تنوع، می توان برای دختر و پسر به سیلقه خودشان وسیله تهیه کرد. یعنی جلد روی دفاتر، مداد و خودکار، پاکن، جامدادی، کیف مدرسه و بقیه لوازم موردنیاز یک دانش آموز تفکیک شده است. دانش آموزان می توانند بر حسب علاقه خود به کارتون هایی که تماشا می کنند لوازم التحریر خود را انتخاب کنند.


 
لوازم التحریر قدیم و  لوازم التحریر جدید 
در دهه های گذشته دانش آموزان از لوازم التحریر بسیار ساده ای استفاده می کردند. در آن زمان حتی برای جلد کردن کتاب یا دفتر ممکن بود از روزنامه نیز استفاده کنند، اما این سبک برای دانش آموزان امروزی بسیار غریب و دور از ذهن است چون چشم آنها به تجملات و زندگی مدرن گشوده شده است.
 
در حال حاضر دانش آموزان برای تهیه لوازم التحریر بیشتر به رنگ های شاد با تصاویر خاص و یا شیک و مارک دار توجه می کنند دارند که این امر باعث می شود برای انتخاب وسیله بیشتر به ظاهر و زیبایی آن توجه می شود تا اینکه نیاز دانش آموز برطرف شود.

انتخاب دانش آموزان بر اساس الگوبرداری از سی دی کارتون ها وعروسک هایی که دارند رواج پیدا کرده است و این نیاز آنها را تشکیل می دهد. 

فرزند سالاری سبک جدید در برخی خانواده ها
با شروع سال تحصیلی جدید دغدغه ذهنی برخی والدین هم شروع می شود. چون خیلی از آنها نمی توانند از عهده مخارج تحصیلی فرزندانشان بر آیند. وقتی تنوع در لوازم التحریر و ظاهر بینی افزایش پیدا کرد، فرزند با دیدن هر وسیله جدید و شیکی نزد دوستانش در صدد خرید آن بر می آید و حتی با لج و لجبازی به خواسته خود می رسد چون وی در دوره فرزند سالاری قرار دارد.  
 
حال با این اوصاف باید دید آیا همه خانواده ها می توانند نیازهای تجملاتی فرزندان خود را مرتفع کنند؟ چرا الگو برداری و تقلید اشتباه فرزندان را تجمل گرا کرده؟ چرا برخی والدین با تربیت مناسب و الگوی مصرف درست صرفه جویی را به فرزندان خود آموزش نمی دهند؟ آیا داشتن لوازم التحریر مدرن و شیک انگیزه واقعی برای درس خواندن دانش آموز است؟

متاسفانه برخی والدین با پرداخت هزینه های گزاف در خرید لوازم التحریر به اصطلاح "مارک دار" می خواهند فرزندانشان در صف افراد مدرن و تجمل گرا باقی بماند. یعنی اگر از نظر مالی تامین نباشند با گرفتن قرض، می خواهند نیاز فرزند خود را برطرف می کنند، البته این بزرگترین اشتباه والدین است زیرا به جای تربیت فرزند به سمت و سوی انتخاب ساده، وی را تجمل گرا و پرتوقع تربیت می کنند.
 
 
آنچه مسلم و بدیهی است این است که خرید لوازم التحریر پایانی ندارد، زیرا دانش آموزان در هر مقطعی نیازمند استفاده از این وسایل و ابزار هستند. نکته ای که باید به آن توجه شود این است که خانواده ها با برنامه ریزی درست و مشارکت دادن فرزندان در خرید وسایل موردنیازشان در محدوده مالی، با کمترین تنش و بیشترین همکاری، بتوانند بهترین خرید را داشته باشند و سعی شود خاطره ای خوش از این روزها در ذهن فرزندان باقی بماند.

گزارش از مه جبین محمدی - ایران خبر