کد مطلب: 52615
تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۲۸
رستوران های پر زرق و برق و لوکس برای اینکه که مشتری خوب جذب کنند باید غذا را بهترین کیفیت ارائه دهند تا مشتری هم از مبلغی که پرداخت می کند و هم از غذایی که میل می کند راضی باشد.
ایران خبر- گشت و گذار در سطح شهر و دیدن انواع رستوران های لوکس و شیک چشم هر بیننده ای را خیره می کند و آن را به هوس می اندازد که برای یک بار هم که شده طعم و مزه آن رستوران را تجربه کند، حتی اگر بخواهد هزینه چند صد هزار تومانی در قبال آن پرداخت کند.
رستوران های پر زرق و برق و لوکس برای اینکه که مشتری خوب جذب کنند باید غذا را بهترین کیفیت ارائه دهند تا مشتری هم از مبلغی که پرداخت می کند و هم از غذایی که میل می کند راضی باشد.
این بخش از بازار برای همه شناخته شده است و همه به این نکته آگاهی کامل دارند که اگر غذای بی کیفیت برای مشتری تهیه کنند به ضرر خودشان است و مشتری نخواهند داشت.
برای برخی از راه های شناخت یک رستوران با کیفیت غذای عالی کمی سخت است خصوصا اینکه برای اولین بار می خواهند به آن رستوران بروند. برای هر کسی این تجربه پیش آمده که رستوران خوبی برود و هزینه زیادی پرداخت کند اما از کییت غذا راضی نباشد البته عکس این قضیه نیز گاهی پیش می آید.
برای جذب مشتری راه های مختلفی وجود دارد. برخی از رستوران ها هزینه های زیادی صرف تبلیغات می کنند و با چاپ آن در مجله های خاص خود را به مردم معرفی می کنند، برخی دیگر لیست غذا و قیمت را بر روی تراکت چاپ می کنند و در اختیار مردم قرار می دهند؛ رستوران هایی هم وجود دارد که در ازای سفارش چند پرس غذا یگ پرس رایگان تحویل می دهد. خلاصه راه های مختلف و زیادی در تبلیغات برای جذب مشتری وجود دارد.
یکی از عجیب ترین راه های جذب مشتری در برخی از رستوران های مدرن و شیک است که از افراد متمول و ثروتمند می خواهند خودروی گران قیمت خود را مقابل رستوران آنها پارک کنند و در ازای آن صاحب رستوران به دارنده خودرو مبلغی پول پرداخت می کند. این ترفند جدیدی است برای مردم ظاهر بین که فکر و عقل شان در چشم شان است.
با این اوصاف دیگر نمی توان به هر رستورانی اعتماد کرد که غذای با کیفیت دارد یا خیر. زیرا تا زمانی که مردم به دنبال ظاهر باشند موفق نمی شوند. وقتی تصور مردم بر این است که مقابل رستوران لوکسی در بالای شهر پایتختت خودروی میلیاردی پارک است پس غذای خوبی آنجا سرو می شود خیلی جای گله ای از صاحب رستوران نمی ماند.
حال باید از برخی از صاحبان رستوران های مدرن پرسید که چه انگیزه ایی برای این کار دارند یعنی هیچ راهکار بهتری برای جذب مشتری پیدا نکردند؟ البته ناگفته نماند این فراد از ضعف فرهنگی مردم برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند چرا که بیشتر مردم ایران به شدت تجمل گرا، مدپرست و ظاهر بین شده اند و متاسفانه این موارد به ضعف فرهنگ بر می گردد و اینکه همه در هر حالی که هستند با پول سنجیده می شوند و پول در زندگی این افراد حرف اول را می زند. تا زمانی هم که افراد به دنبال تجمل گرایی بیهوده و پول پرستی باشند به موفقیت چشمگیری دست پیدا نمی کنند.