کد مطلب: 113538
 
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۳
تحقیقات جدید نشان می‌دهد در بین پلتفرم‌های آنلاین، فیس‌بوک محبوبیت خود را در بین نوجوانان و نسل جدید کاربران اینترنت از دست داده و جای خود را به یوتیوب داده است.
 
به گزارش ایران خبر، یافته‌های اخیر مرکز تحقیقات Pew نشان می‌دهد یوتیوب با 85 درصد محبوب‌ترین پلتفرم اینترنتی در میان نوجوانان امریکایی است و پس‌ از آن اینستاگرام، با 72 درصد و اسنپ چت نیز با 69 درصد در رده‌های دوم و سوم   قرار دارند و این در حالی است که  فیس‌بوک در میان نوجوانان از محبوبیت افتاده و با 51 درصد در رده چهارم جدول قرارگرفته است.
توئیتر با 32 درصد،  Tumblr با 9 درصد و رددیت نیز با 7 درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. اما نکته جالب این است که در نظرسنجی 2014-2015 میزان محبوبیت فیس‌بوک 71 درصد بود که حالا به 51 درصد سقوط کرده است.
از سوی دیگر 95 درصد از پرسش‌شوندگان 13 تا 17 ساله اعلام کردند که مالک یک گوشی هوشمند بوده یا به گوشی هوشمند دسترسی دارند.
45 درصد از این نوجوانان همچنین اعلام کردند که اغلب در طول روز آنلاین هستند که این رقم در دوره 2014-2015 حدود 24 درصد بود. میزان متوسط کلیک، تَب Tabیا سوآپ روی نمایشگر گوشی هوشمند به 2 هزار و 600 بار در روز رسیده است که این رقم در برخی به 5 هزار و 400 بار در روز می‌رسد.
در مورد دسترسی به کنسول گیم نیز 92 درصد پسران و 75 درصد دختران اعلام کردند به کنسول دسترسی دارند که در این میان 97 درصد از پسران و 83 درصد از دختران گیم ویدئویی انجام می‌دهند.
/خبرآنلاین
منبع : ایران آنلاین