کد مطلب: 153480
 
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۱۰
این ویروس، سبک زندگی آرایشی مردم را نیز تا حدود زیادی تغییر داده است.
 
پنهان شدن لب های پروتز کرده و ماتیک زده زیر ماسک
کروناویروس‌ها نام علمی Coronaviruses خانواده بزرگی از ویروس‌ها و زیر مجموعه ی کروناویریده هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری‌های شدیدتری همچون سارس، مرس و کووید ۱۹ را شامل می‌شود.

کروناویروس‌ها در دهه ی ۱۹۶۰ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. این ویروس به‌طور طبیعی در پستانداران و پرندگان شیوع پیدا می‌کند، با این حال تاکنون هفت کروناویروس منتقل شده به انسان، کشف شده‌است. آخرین نوع آن‌ها، کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (SARS-CoV-2)، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد. کرونا ویروس پس از مدت کوتاهی تمام جهان را درگیر کرد.

کرونا ویروسی است که متاسفانه ماه هاست دنیا درگیر آن شده است و در حال حاضر هیچ راه فراری از آن نیست فعلا باید با مدارا زندگی کرد.

نکته قابل توجه این است که همگان  طبق توصیه پزشکان و سازمان بهداشت جهانی برای حفظ سلامت خود از ماسک استفاده می کنند. اما به نظر می آید استفاده از ماسک برای برخی از خانم ها خیلی سخت باشد. خانم هایی که هزینه های زیادی بابت جراحی زیبایی انجام دادند اما باید زیبایی خود را زیر ماسک پنهان کنند.

کرونا بسیاری از عادات را نه تنها در ایران بلکه در سطح جهان تحت تاثیر خود قرار داده و سبک جدیدی از زندگی را به وجود آورده است اما شاید برایتان جالب باشد بدانید این ویروس، سبک زندگی آرایشی مردم را نیز تا حدود زیادی تغییر داده است. همه شاهد هستیم خانم ها بیشتر به آرایش چشم مشغول شده اند و خرید خط چشم، سایه و ریمل افزایش چشمگیری داشته است. به طوری که می توان گفت فروش رژ لب و سایه چشم افت زیادی داشته است و خانم ها بیشتر خواهان آرایش چشم شده اند.

بسیاری از خانم ها گله مند هستند که باید زیبایی لب های خود را با ماسک پنهان کنند این نارضایتی گاهی با خشم همراه است چون انجام دادن این کار برای برخی خانم ها اجباری بیش نیست.
در شگفتیم یک ویروس چه کرد با زندگی همه مردم دنیا. باروش برای همه سخت است اینهمه دگرگونی و تغییر را یک ویروس منحوس به سر زندگی ها آورده باشد.

تغییر الگوی استفاده از محصولات آرایشی پس از شیوع کرونا
 محمد شریفی مدیر مجموعه آرایشی و بهداشتی ترمه در این خصوص می‌گوید: از ابتدای شیوع کرونا در ایران و استفاده بانوان از ماسک، الگوی فروش محصولات آرایشی به طور کلی تغییر کرده است. ماسک و افزایش فروش خط چشم او با بیان اینکه هر آنچه که برای آرایش بخش‌های بیرون از ماسک مورد استفاده قرار می‌گیرد، به شدت با افزایش تقاضا همراه بوده است، ادامه می‌دهد: فروش محصولاتی مانند رژ و خط لب و کرم‌های مربوط کننده به شدت کاهش، اما در عوض فروش خط چشم، ریمل و کانسلیر، مژه مصنوعی، چسب مژه و سایه چشم افزایش چشمگیری داشته است. به گفته این فروشنده لوازم آرایشی و بهداشتی، "میزان فروش این محصولات با قبل از شیوع کرونا اصلا قابل قیاس نیست."
با توجه به این اظهارات، شاید به نظر برسد که برگزاری مجازی کلاس دانشگاه‌ها هم بر میزان فروش محصولات آرایشی تاثیر گذاشته باشد، نکته‌ای که توسط این فروشنده لوازم آرایشی تایید نمی‌شود و او معتقد است برگزاری غیر حضوری کلاس دانشگاه‌ها تاثیر چندانی بر لوازم آرایشی نداشته است.

حال باید دید تا چه زمان می توان با این ویروس کنار آمد آیا تغییرات در زندگی با روحیه همه سازگار است یا بعد از آن باید به درمان روح پرداخت.