کد مطلب: 115210
 
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۵
امروزه برخی برای کسب اخبار مورد نظر خود به شبکه های اجتماعی مراجعه می کنند ولی کدام یک از پیام رسان ها در این زمینه موفق تر عمل کرده اند؟
 

به گزارش ایران خبر، مطالعات دانشگاه آکسفورد که با نظرسنجی از 74هزار کاربر در 37کشور از 5قاره جهان انجام شده است نشان می دهد هرچند پیش از این  فس بوک طلایه دار اطلاع رسانی خبری در جهان بود اما  به دنبال مشکلاتی که برای این اپلیکیشن ایجاد شد و در نهایت نیز مارک زوکربرگ بنیانگذار این شبکه اجتماعی مجبور شد در باره انتشار اخبار جعلی در مقابل نمایندگان سنا پاسخگو باشد، ماجرا رنگ دیگری به خود گرفت.

در این تحقیق، واتس اپ به عنوان جایگزین فیس بوک برای دسترسی کاربران به اخبار مورد مطالعه قرار گرفت که نتیجه نشان داد: 58درصد از پاسخ دهندگان در مالزی، 48درصد در برزیل و یک سوم افراد حاضر در نظرسنجی(36درصد) در اسپانیا و 30 درصد هم در ترکیه عنوان کردند که اخبار را از طریق واتس اپ پیگیری می کنند. اما این همه ماجرا نیست و در گوشه و کنار جهان پیام رسان های مختلفی برای خبررسانی مورد استفاده کاربران قرار دارد.

 به عنوان مثال اینستاگرام، دیگر شبکه اجتماعی زیرمجموعه فیس بوک در حوزه خبررسانی  است که در آسیا و امریکای جنوبی طرفداران زیادی  دارد. این تحقیق همچنین نشان می دهد که گرایش اروپایی ها و امریکایی ها برای مرور اخبار، بیشتر به اسنپ چت است.

البته باید گفت که توئیتر هم جزو اپلیکیشن های محبوب خبررسانی در جهان است که تقریبا برای کسب خبر، به طور مساوی در جهان مورد استفاده کاربران قرار می گیرد.

همه این موارد درحالی است که مطالعات محققان در دانشگاه آکسفورد نشان می دهد به طور کلی میزان علاقه کاربران به دریافت اخبار از شبکه های اجتماعی 6درصد کاهش یافته که البته این کاهش، در امریکا بیش از سایر نقاط جهان ملموس است. بسیاری دلیل این موضوع را انتشار گسترده اخبار جعلی و دروغ و نیز شایعات بی اساس می دانند.

 

منبع : ایران آنلاین