کد مطلب: 115861
 
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۰
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی، گفت: بیش از ۴۰۰ میلیون مراجعه سرپایی و بستری در سال ۹۶ به مراکز تامین اجتماعی صورت گرفته است.
 

به گزارش ایران خبر، ، دکتر مهدی درخشان در یادداشتی، عنوان داشته است فرا رسیدن هفته تامین اجتماعی را به تمامی متولیان و ذی نفعان این عرصه به ویژه جامعه معزز بیمه شدگان، بازنشستگان و مستمری بگیران، کارفرمایان و کارکنان  سازمان تبریک عرض می کنم. مسئولیت خطیر ارائه خدمات بیمه ای و درمانی به جامعه تحت پوشش سازمان ایجاب می نماید مسئولین امر نهایت تلاش خود را برای انجام این وظیفه مهم مبذول نمایند. هفته تامین اجتماعی فرصت مغتنمی را در اختیار متولیان و مسئولین سازمان تامین اجتماعی قرار می دهد تا دستاوردها و نتایج عملکرد خود را به مردم و جامعه تحت پوشش گزارش و ارائه کنند.

بخش درمان سازمان تامین اجتماعی، رسالت مهمی را بر عهده دارد. تامین، حفظ و ارتقاء سلامتی بیمه شدگان و مستمری بگیران عزیز تامین اجتماعی، ماموریتی مهم و البته ارزشمند است که به موجب قانون بر دوش معاونت درمان سازمان قرار گرفته است. بیش از ۴۶ هزار همکار شاغل در بخش درمان سازمان، از طریق تولید و ارائه خدمت به صورت مستقیم در ۳۷۰ مرکز درمانی ملکی و نیز خرید خدمت از بیش از ۴۶ هزار مرکز تشخیصی درمانی طرف قرارداد، این ماموریت خطیر را به انجام می رسانند. تامین و تدارک خدماتی با حجم بیش از ۴۰۰ میلیون مراجعه سرپایی و بستری در سال ۱۳۹۶، ثمره این تلاش می باشد.

براساس سند راهبردی سازمان تامین اجتماعی، بهبود مستمر کیفیت خدمات و افزایش کارایی به عنوان اهداف کلان معاونت درمان تعیین شده اند. در این راستا و به منظور تحقق حداکثری این اهداف، توسعه ظرفیت های ارائه خدمات درمانی: توسعه نیروی انسانی، بهینه سازی ظرفیت های فیزیکی و تجهیزاتی و توسعه زیرساخت های فن آوری اطلاعات، به عنوان برنامه های اساسی تحقق اهداف پیش گفت در دستور کار معاونت درمان قرار دارد.

در ذیل این برنامه ها، پروژه های متعددی انجام شده و یا در حال انجام هستند. از راه اندازی ۱۸ مرکز درمانی مشتمل بر دو بیمارستان و ۱۶ مرکز سرپایی، اضافه کردن بیش از ۱۵۰ تخت به مجموعه تخت های فعال بیمارستان های ملکی، بهره برداری از ۴ مرکز ام آر آی و ۶ مرکز سی تی اسکن در سال ۱۳۹۶ ، هم چنین ارتقاء خدمات هتلینگ دربیمارستانها، استقرار برنامه نظام ارجاع داخلی و تشکیل پرونده الکترونیک برای بیماری های مزمن، استانداردسازی بخش های اورژانس بیمارستان های ملکی، استاندارد سازی فضای فیزیکی بلوکهای زایمان در بیمارستانهای منتخب، استانداردسازی اتاق های ایزوله بیمارستان های منتخب، استقرار نظام مراقبت عفونت بیمارستانی، برنامه استواردشیپ مصرف آنتی بیوتیک به منظور کاهش مصرف آنتی بیوتیک های بیمارستانی، تولید نسخه الکترونیک و حذف دفترچه های درمانی در مراکز درمانی ملکی و هم چنین توسعه آن به بخش درمان غیر مستقیم در ۸ استان کشور، می توان به عنوان بخشی از دستاوردهای این تلاش ها یاد کرد.

فراهم کردن امکان اخذ نوبت از مراکز درمانی به صورت غیر حضوری (تلفنی، اینترنتی و تلفن همراه)، استقرار سیستم بایگانی و تبادل الکترونیکی تصاویر پزشکی (PACS)، استقرار سیستم مدیریت تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی ملکی، فراهم کردن امکان تایید اینترنتی نسخ رادیوتراپی به تفکیک جلسات، اجرای روش های مکانیزه صحت سنجی در مراکز پایلوت ارائه خدمات( پاراکلینیک، دارویی، دیالیز، فیزیوتراپی)از طریق پیامک، فراهم کردن امکان پرداخت برخط به پزشکان و داروخانه های همکار در طرح نسخه الکترونیک، فراهم کردن امکان تولید نسخه الکترونیک در مطب های مامایی، اجرای مکانیزه بازرسی از عملکرد ریالی مراکز طرف قرارداد، نظارت مکانیزه توسط ناظرین بیمارستانی و توسعه سیستم اتوماسیون کمیسیون های پزشکی، از دیگر اقدامات به عمل آمده در حوزه فن آوری اطلاعات محسوب می شوند.

هدف نهایی تمامی این اقدامات، ارائه خدمات با کیفیت همراه با دسترسی آسان به این خدمات و رضایتمندی حداکثری بیمه شدگان می باشد. امید است این تلاش ها مورد رضایت خداوند و جامعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد.

منبع : خبرگزاری مهر