یکی از دلایلی که تاکنون اینستاگرام به صورت رسمی از توسعه این اپلیکیشن چیزی به زبان نیاورده است آن است که هنوز کار توسعه و تکمیل آن به پایان نرسیده و ممکن است قبل از اجرای نهایی و رسمی آن به کلی لغو شود. این در حالیست که بسیاری از صاحبان کسب و کار و تاجران بر این باورند که اپلیکیشن مذکور قادر خواهد بود جایگاه مهمی در تجارت الکترونیک برای خود دست و پا کند.
هماکنون بالغ بر ۲۵ میلیون کسب و کار در پلتفرم شبکه اجتماعی اینستاگرام در سراسر جهان درحال فعالیت هستند که حدودا بیش از ۲ میلیون کسب و کار در زمینه تبلیغات اینستاگرامی فعالیت میکنند. براساس آمار، از هر ۵ کاربر اینستاگرام حداقل ۴ نفر از آنها یکی از صفحات کاربری مربوط به کسب و کارهای اینترنتی را دنبال (فالو) کرده است که این رقم خود نشان دهنده میزان بالای استقبال از خرید و فروشهای اینستاگرامی است و شانس کسب درآمد از این پلفترم را به میزان قابل توجهی افزایش میدهد.
با توجه به آنکه اکثر کسب و کارهای اینترنتی از اینستاگرام برای تبلیغات و عرضه و معرفی محصولات جدید خود استفاده میکنند بنابراین راهاندازی یک اپلیکیشن جداگانه از سوی اینستاگرام میتواند تا حد زیادی به مدیریت کسب و کارهای اینترنتی و بهبود شرایط به نفع صاحبان آنها کمک کند.
/ ایسنا