کد مطلب: 66356
 
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۶
72 درصد جوانان ( 18 تا 29 ساله ) در شبکه های اجتماعی عضویت دارند.
حضور ايراني‌ها در شبكه‌هاي اجتماعي چقدر است؟‌
 
به گزارش ايران خبر به نقل از مهر؛ مهمترین بخش های سخنان سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد در همایش فرصتهای سرمایه گذاری و کسب و کار در فناوری اطلاعات و ارتباطات به این شرح است:

- ۵۳ درصد ایرانی ها عضو شبکه های اجتماعی هستند.

- آمار غیررسمی: ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت در ایران.

- وجود ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور 

 -  کاربران ایرانی به ترتیب از سایت های اینترنتی ارائه کننده خبر، تبلیغات، بازی و نرم افزار، شبکه های اجتماعی و محتوای آموزشی، استقبال می کنند. 

-  ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ ساله در شبکه های اجتماعی عضویت دارند. 

-  به صورت میانگین ایرانی ها ۵ تا ۹ ساعت در روز در شبکه های اجتماعی حضور دارند / میانگین این حضور در دنیا ۱۶ ساعت در ماه است.

- ۱۴ میلیارد ساعت صرف بازی می شود
 
- پیش بینی می شود تا ۴ سال دیگر، میانگین حضور در شبکه های اجتماعی در دنیا به ۱۲۰ ساعت در ماه رشد پیدا کند.
 
- ۲۰ میلیون کاربر گیم در کشور وجود دارد

- سالانه بالغ بر ۱۴.۶ میلیارد ساعت صرف بازی های رایانه ای و موبایل در ایران می شود.

-   ۴.۵ میلیون دانشجو در کشور وجود دارد که ۴۰ درصد آنها را دانشجویان رشته های مهندسی تشکیل می دهند و از این تعداد ۱۷ درصد، دانشجویان حوزه برق و کامپیوتر هستند.
 
- تغییر روند قطب های اقتصادی بازار به سمت توسعه خدمات و جایگزینی خدمات با ۴۸ درصد به جای صنعت و کشاورزی 
 
- این آمار نشان می دهد مردم به سمت فرهنگی شدن و ارتقای سواد رسانه ای در حال حرکت هستند و بررسی منابع داده ای از پرمخاطب ترین محتوای دیجیتال نیز نشان می دهد که علاوه بر استفاده از گوگل و یوتیوب، ایرانیها بیشترین عضویت را در شبکه های اجتماعی تخصصی دارند.
 
- کاربران ایرانی بیشترین عضویت را در شبکه اجتماعی لینکدین در میان کشورهای منطقه دارند و این نشان از آن دارد که کاربران ایرانی به دنبال تخصص هستند. در همین حال بیشترین رجوع به نرم افزارهای کاربردی و نقشه در میان سرویس های خارجی، از علاقه آنها به محتوای فرهنگی حکایت دارد.