کد مطلب: 68952
تاریخ انتشار : شنبه ۶ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۱۰
در سالی که مسئولین از اقتصادی مقاومتی سخن میگویند، مراکز تجاری بر سردرِ مغازهشان میزنند ساخت آمریکا!
به گزارش
ایران خبر، هنگام پیریزی سیتیسنترها در تبریز برخی از منتقدان آن را زمینهساز اشرافیگری و تبلیغات اجناس خارجی دانستند لکن موافقان اجرای چنین طرحهایی عنوان کردند شهر نیاز به پیشرفت دارد و در عصر حجر زندگی نمیکنیم، اتفاقاً راست هم میگفتند در کشوری که تمام شهرهایش شاهد ساخت برج و مراکز تجاری بود، اگر تبریز دست به کار نمیشد امروز با مناطق جنگزده تفاوتی نداشت.
با احداث مراکزی چون لاله پارک و استقبال بالانشینها از آن چنین مکانهایی در سایر نقاط شهر نیز برپا شد اما از آنجایی که لاله پارک جزو اولین مراکز بود، هیچکدام از آنها نتوانستند به موفقیتی که این مجموعه به آن رسید، دست یابند.
حال این مرکز معروف تجاری به محل حضور پولدارهای تبریزی تبدیل شده و اشخاصی که درآمد زیر دو میلیونی دارند به ندرت در این سیتیسنتر حاضر میشوند.
آنچه که لاله پارک را از سایر مراکز متمایز کرده همین متفاوت بودنهاست و در این مرکز انواع اجناس خارجی را میتوان به راحتی پیدا کرد، دیگر کار به جایی رسیده که دکههای فروش لوزام آرایشی واقع در لاله پارک هم تابلو میزنند و مینویسند: «ساخت آمریکا!»
کجاست اماکن تا در ظاهر هم که شده به شعار اقتصادی 95 عمل کند و در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل در فروش پنکک و ریمل آمریکایی سهیم نباشد؟