۱
 
کد مطلب: 74001
 
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۶
بیست ‌ودومین نمایشگاه مطبوعات باشعار"شفافیت،صداقت" ازجمعه ۱۴آبان درمصلی تهران آغاز بکار. دراین دوره ازنمایشگاه مطبوعات هم چندرسانه از شرکت درنمایشگاه انصراف دادند. ​
گله مندی برخی رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات از عدم برقراری عدالت برای حضور آنها
 
ایران خبر – بیست ‌ودومین نمایشگاه مطبوعات باشعار"شفافیت،صداقت" ازجمعه ۱۴آبان درمصلی تهران آغاز بکار. دراین دوره ازنمایشگاه مطبوعات هم چندرسانه از شرکت درنمایشگاه انصراف دادند.

شنبه 15 آبان ماه رسانه ها از نبود اینترنت در نمایشگاه گله مند  بودند. جای بسی تعجب است که چرا در نمایشگاه مطبوعات رسانه ها از اینترنت محروم هستند! این اولین امکانی است که باید در اختیار رسانه های قرار بگیرد.

مسئله دیگری که باعث گله و نارضایتی برخی رسانه شده است، عدم اطلاع رسانی مناسب برای برخی از غرفه ها بود. چرا که طبقه دوم شبستان مصلی در اختیار برخی رسانه است اما مراجعه کنندگان از حضور این رسانه ها در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات بی خبر هستند.

ایراد دیگری که به مجریان برگزار کننده نمایشگاه مطبوعات وارد این این است که چرا برخی رسانه ها را مورد بی مهری قرار داده اند. از نظر منطقی قرار گرفتن خبرگزاری های مطرح و به نام در یک راهرو از سالن اصلی شبستان نهایت بی عدالتی نسبت به دیگر رسانه ها خصوصا رسانه های نوپا است، با دادن غرفه به برخی از رسانه های شناخته شده در طبقه دوم شبستان احجاف بزرگی در حق شان شد، چرا که با بی اطلاعی مراجعه کنندگان از طبقه دوم رسانه ها روزهای بی روحی را باید طی یک هفته در نمایشگاه مطبوعات سپری کنند. این کار دور از انصاف است به این دلیل که رسانه هایی که مطرح هستند را همگان می شناسند باید افراد و رسانه های جدید هم بتوانند خودشان را مطرح کنند و شناخته شوند.

زمانی که برخی رسانه ها دز طبقه دوم شبستان مورد بی مهری مراجعه کنندگان قرار گرفتند اقدام به جمع آوری امضاء کردند تا به کمیته حراست نمایشگاه اعلام وجود کنند! چون راه چاره دیگری ندارند. خبرنگاران این رسانه ها نمی توانند بنر خود را در دست بگیرند و در راهروهای طبقه اول شبستان رژه روند و اعلام حضور کنند! 

شاید همین بی برنامه گی ها و عدم برقراری عدالت بین رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات باعث سردی و عدم حضور برای رسانه ها در این مایشگاه شده است. 

متاسفانه در نمایشگاه مطبوعات هم چشم و هم چشمی رخنه پیدا کرده، با کمی دقت در چیدمان غرفه ها به خوبی می توان هزینه های انجام شده را برآورد کرد و متوجه شد سطح درآمد آن رسانه تا چه اندازه است و رسانه های ضعیف از چیدمان بسیار ساده و معمولی استفاده کرده اند. دیدن این همه تبعیض در محیطی فرهنگی دردآور است. دیدن این همه تفاوت بین کسانی که با هم همکار هستند و تنها فرقشان حضور در رسانه ای است باعث ناراحتی هر مراجعه کننده ای می شود. چرا که ظاهر بینی در محیط کاملا فرهنگی نیز رسوخ کرده است و قشر فرهنگی و رسانه ای هم به دنبال این هستند که بیشتر دیده شوند اما متاسفانه از لحاظ ظاهری. 

ای کاش برخی از اهالی رسانه که هزینه های گزافی برای چیدمان غرفه های خود انجام دادند از ایده های بهتری برای جذب مخاطب استفاده می کردند تا مخاطب برای یادگیری بیشتر در محیط فرهنگی جذب محتوا و معنای آن رسانه شود نه جذب چیدمان غرفه.

امید داریم در سال های آینده مسئولین نمایشگاه مشکلات اهالی و صاحبان رسانه ها را مرتفع کنند تا جای گله برای این عزیزان نباشد و بتوانند با انگیزه و اراده قوی در نمایشگاه حضور داشته باشند.
 
 
Romania
۱۳۹۵-۰۸-۱۶ ۱۴:۳۷:۰۲
دقیقا

انگار عمدا این کارو انجام دادن وگرنه چرا نباید یک رسانه جدید دیده بشه